Acılı Karnabaharlı Makarna

29 Ekim 2008 Çarşamba



Acili_karnabaharli_makarna



Yemek etkinliğimizde Elvan'ın bu ay için seçtiği konu, makarnalar. Dün ana yemek yerine geçebilecek, sebze içerecek ve lezzetli olacak bir makarna ararken 5-6 tarif buldum. Eve gidip tencereleri ocağa koyana kadar hâlâ 3-4 tarif arasında gidip geliyordum ama baktım fotoğraf çekmem için en büyük yardımcım olan güneş ışığı giderek azalıyor, son anda Williams Sonoma'da gördüğüm bir makarna tarifini biraz değiştirip uygulamaya karar verdim. Tesadüfen de olsa epey doğru bir karar vermişim, zira  karnabaharlı en sevdiğim tarif artık bu makarna tarifi.

not: Tarifi yazdıktan kısa bir süre sonra telefonum çaldı ve eleştiri dolu bir ses "sen hâlâ bekarmışsın gibi yazıyorsun yazılarını!" dedi. Özel istek üzerine bu yemeğin evin diğer üyesi tarafından da çok beğenildiği notunu ekliyorum...

Acılı Karnabaharlı Makarna

Tarifin aslında 225gr makarna, 3/4 tatlı kaşığı pul biber, 2 yemek kaşığı da kapari kullanılıyor ama ben 500gr makarna, 1 yemek kaşığı kadar pul biber kullanıp kapariyi de ilave etmedim.

Malzemeler:

  • 225gr kalem (penne) makarna

  • 2 yemek kaşığı tereyağı

  • 2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

  • 1 kuru soğan, yemeklik doğranmış

  • 3 sarımsak, kıyılmış

  • 3/4 tatlı kaşığı pul biber, ya da arzuya göre daha fazla

  • 1 karnabahar, yaklaşık 340gr, 2,5cmlik parçalar halinde doğranmış

  • yarım su bardağı parmesan veya eski kaşar (ben çerkez peyniri kullandım)

  • 3 yemek kaşığı kıyılmış maydanoz

  • 3 yemek kaşığı taze sıkılmış limon suyu

  • tuz ve elde çekilmiş karabiber


Hazırlanması:

  1. Derin bir tencereye su ve tuz koyup kaynatın. Su kaynayınca makarnaları ekleyip 10 dakika pişirin. Tenceredeki sudan bir bardak ayırıp kalanı süzün.

  2. Geniş bir tencereyi orta hararetli ateşe alın. Tereyağını tencerede hafif kahverengileşmeye başlayana kadar eritin. Zeytinyağını, soğanı ve sarımsağı ekleyip soğanlar karamelize olana kadar -~7 dakika- kavurun. Pul biberi ve karnabaharları ekleyip arada karıştırarak bir süre daha -~5 dakika- pişirin. Makarnadan ayırdığınız suyun dörtte üçünü karnabaharlara ekleyin. Karnabaharlar yumuşayana kadar -5 veya 7 dakika- pişirin. Su az gelirse kalanı da ekleyin.

  3. Tencereye makarnaları ekleyin. Peyniri, maydanozu ve limon suyunu ilave edin. Tuz ve karabiber serperek hemen servis yapın.



Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011