arpacık soğanlı tavuk ve kepekli pirinç pilavı

29 Ekim 2008 Çarşamba




arpacık soğanlı tavuk ve kepekli pirinç pilavı



dün akşamki yemeği de ben yaptım. sanırım sıcaklardan dolayı hamurişleri yerine daha hafif yiyecekler yapmaya başlayacağım. tavuk ve pilav yapmanın en iyi tarafı çok kolay hazırlanmaları. tek ayrıntı pilavın suyunu ayarlamakta. kepekli pirinçten ilk kez pilav yapacağım için poşetin üzerindeki tarife dikkat ettim. (bu defa kepekli pirinci annem aldığı için içim rahattı, çünkü genelde böyle farklı şeyleri eve getiren ben oluyordum) tarif 2 su bardağı pirinci ıslatmanızı ardından 4 su bardağı su eklemenizi söylüyordu. ama ben annemin metoduyla 3 su bardağı su ekledim. böylesi daha iyi oldu...tavuk malzemeleri:

  • 4 adet tavuk but (veya baget)

  • 20-25 adet arpacık soğan

  • 4-5 diş taze sarımsak

  • 2 orta boy havuç

  • bir avuç maydanoz


pilav malzemeleri:

  • 2 su bardağı kepekli pirinç

  • zeytinyağı

  • 3 su bardağı kaynar su

  • tuz


tavuğun hazırlanması:

1. tavuk butların derilerini, arpacık soğanların ve sarımsakların kabuklarını soyun.

2. havuçları bıçakla kazıyın ve soğanlarla aynı büyüklükte doğrayın.

3. tüm malzemeleri varsa wok tavaya yoksa geniş bir teflon tavaya koyun. tavukları arasıra çevirerek pişirin. servis yaparken tavuğun üzerine birkaç maydanoz yaprağı serpin.

pilavın hazırlanması:

1. 2 su bardağı kepekli pirinci bir kaseye alın. üzerini geçecek kadar kaynar su ekleyip 10 dakika bekletin.

2. pilav tavasına zeytinyağını alın. pirinçlerin suyunu süzdürün ve tencereye ekleyin. arasıra karıştırarak -annemin tabiriyle madeni para sesi çıkarana kadar- kavurun.

3. kavurduktan sonra 3 su bardağı kaynar suyu ve tuzu ilave edin. harlı ateşte pirinçler suyu çekmeye başlayana kadar pişirin. daha sonra ateşi iyice kısın ve pirinçlerin tamamen pişmesini sağlayın. pişince altını kapatın.

4. tencerenin üstüne bir kağıt havlu serin. kapağı kapalı vaziyette pilavı demlendirin.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011