asma yaprağında enginar dolması

29 Ekim 2008 Çarşamba



Stuffed_artichokes



dün öğlen kardeşimi dershanesine götürmek için yola çıktım. bir süre "sahilden mi? e-5'ten mi?" tartışması yaptıktan sonra onun isteğine uyup sahilden gitmeye karar verdik. iyi ki de öyle yapmışız, sahil erguvanlar ile rengarenk olmuştu. baharın gelişinin ve toğrağın uyanışın daha güzel bir kanıtı olabilir mi? bir yandan onları seyrederken diğer yandan da eve gidince zeytinyağlı yaz yemekleri pişirmeyi tasarladım.

kardeşimi bırakıp eve gelince buzdolabını karıştırmaya başladım. annem pazardan bahar sebzelerini toplamış. enginar, bakla, taze soğan ve taze sarımsak. önce enginarları pişirmeye başladım. enginar mevsimi geldiğinden beri asma yaprağında enginar tarifini yeniden yapmak istiyordum. tarifi 5 yıl önce sofra dergisinde  görmüştüm. ben dergideki iç malzeme yerine annemin klasik dolma içini kullanmayı tercih ediyorum.  iç genelde artıyor. biz kalan iç ile de yaprak sarması yapıp derin dondurucuya kaldırıyoruz.

Stuffed_artichokes2



asma yaprağında enginar dolması
malzemeler:


  • 5-6 enginar, temizlenmiş

  • dolmalık iç (tarifi ve hazırlanışı için burayı tıklayın)

  • 2 soğan, piyazlık doğranmış

  • 1 havuç, halka halka doğranmış

  • 1 limon

  • kaynamış su

  • zeytinyağı

  • süslemek için; maydanoz


Stuffed_artichokes3



hazırlanması:

  1. geniş bir kasenin içine soğuk su ve yarım limon suyu koyun.

  2. enginarları bu su ile ovup aynı suyun içinde bırakın.

  3. dolmalık içi hazırlayıp soğutun.

  4. tahtanın üzerine geniş bir asma yaprağı serin. üzerine bir enginarı oturtun. ortasına büyüklüğüne göre 1-2 yemek kaşığı iç malzemeden koyun. asma yaprağını bohça yapar gibi enginarın üzerine kapatıp bir ip ile bağlayın. tüm enginarlar için aynı işlemi uygulayın.

  5. doğradığınız soğanları ve havucu geniş ve yayvan bir tencerenin dibine yayın. üzerine enginarları yerleştirin. tencereye enginarların üzerini geçecek kadar kaynamış su ekleyin. yarım limonun suyunu ve zeytinyağını ekleyip kısık ateşte yarım saat pişirin.

  6. pişince iplerini çıkarıp maydanoz ile süsleyerek servis yapın.


not: enginarların tabanlarının iyice soyulduğuna emin olun. aksi taktirde taban bölümleri pişince sert kalır.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011