Bayat Ekmekli İncik Dizme

29 Ekim 2008 Çarşamba



Bayat_ekmekli_incik



31. Yemek Etkinliğimizin konusu "Bayat Ekmekler". Bu harika konunun ev sahibi Hale bizimle birbirinden güzel tarifleri paylaşmaya başlamışken ben de son dakikada yetişip bugün denediğim bir tarifi paylaşmak istedim.

Bayat Ekmekli İncik Dizme
Sofra Dergisi 2006/11 sayısından

Malzemeler:

  • 4 parça kuzu incik

  • 1 tatlı kaşığı tuz

  • yarım çay kaşığı karabiber

  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ

  • 2 yemek kaşığı tereyağı

  • birer adet havuç, patates, kereviz ve soğan (ben kereviz eklemedim 5-6 arpacık soğan kullandım)

  • 3 diş sarımsak

  • 1 adet kırmızı biber

  • 2 adet defne yaprağı

  • 2 adet domates

  • 2 su bardağı su


ekmek püresi için:

  • 2 su bardağı bayat ekmek içi

  • 3 adet yumurta

  • 1 demet soğan

  • 3 diş sarımsak

  • 1'er yemek kaşığı kıyılmış fesleğen, nane

  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

  • 1 çay bardağı süt

  • 1 yemek kaşığı tereyağı


üzerine:

  • susam


Hazırlanması:

  1. İncikleri tuz ve karabiberle harmanlayın. Yağlarla beraber tencere alıp her tarafını kızartın.

  2. Küp doğradığınız havuç, kereviz, patates ve soğanı, ince kıydığınız sarımsağı, küp doğradığınız kırmızı biberi, domatesi ve defne yapraklarını ekleyin. En son suyunu ayarlayarak 30 dakika pişirin.

  3. Diğer taraftan bayat ekmek içi için gereken malzemeleri bir kapta karıştırın. (tarifte hepsini birden karıştırın denmiş ama dergideki fotoğrafta kaşar ayrıca en üstte idi, ben hepsini karıştırdım) Fazla geniş olmayan bir fırın kabını yağlayıp mazlemeleri yayın ve kaşıkla düzleyin. Üzerine susam serpip 180C fırında 30 dakika pişirin.

  4. Servis tabağına bir parça incik dizmesi, bir parça bayat ekmek püresi yerleştirerek servis yapın.



Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011