Bonfile

29 Ekim 2008 Çarşamba





Bonfile_2

Gülümsemeye olan ihtiyaçtan geldi kondu Ayşe İkbal'in kaşığı tabağın kenarına...

Bu yemeği yaptım yapalı yazacağım aslında ama en sonunda evde "en favori yemek" ödülünü alınca yazmak şart oldu. Son iftara gelecek misafirlerimiz için almıştım aslında eti, sonradan biz apar topar yollara düşünce iftar iptal oldu, etler de buzlukta kaldı. Ben de bonfileyi nasıl yaparım diye google'ı karıştırmaya başladım. Mantarlı dışındaki versiyonunu Nunu'da gördüm. Ben birazcık değiştirdim sadece. Fikir için teşekkürler Nunubella!

Bonfile:

  • 500 gr bonfile, şeritler halinde doğranmış

  • 6-7 diş sarmısak

  • 2 adet patates, küp küp kesilmiş

  • birkaç sivri biber

  • 1 adet kuru soğan, doğranmış

  • 1çay bardağı zeytinyağı

  • tuz

  • karabiber

  • kekik

  • 3-4 adet rendelenmiş domates


Hazırlanması:

  1. Bonfileyi tavaya alıp zeytinyağında bıraktığı suyu çekene kadar pişirin.

  2. Suyu çekince domatesler hariç kalan malzemeleri ekleyerek pişirmeye devam edin.

  3. Bir müddet sonra domatesleri ekleyin, tencerenin kapağını kapatıp patatesler pişene kadar pişirin.



Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011