Fırında Sebzeli Tavuk

29 Ekim 2008 Çarşamba



Fırında Sebzeli Tavuk



Bu aralar denemek isteyip ertelediğim malzemeler vardı. Bunlardan ikisi: yeni bir zeytinyağı markası ile farklı yöntemlerle yetiştirilen bir tavuk ürünüydü. Midas'ın filtre edilmemiş yeşil zeytin sızmasını son birkaç haftadır salatalarda kullanıyordum ama ünlü lokantalar tarafından kullanıldığını okuduğum naturel sızmasını denemek için uygun bir tarif bulmayı bekliyordum. (Heidi'nin zeytinyağı yazısını görünce epey özenmiştim, muhtemelen önümüzdeki hafta ben de kendi tadım notlarımı paylaşacağım...) Bugün iş yerinden  ayrılırken eve gidip yemek yapma planları kurmaya başladım. Ne zamandır tavuk yemeği yapmadığımı ve bahsettiğim ürünleri düşününce forumdaki fırında tavuk tariflerinden birini denemeye karar verdim. Eve varınca önce tavuğu hazırlayıp fırına verdim, o pişerken de maraş usulü tarhana çorbasını ve şehriyeli pilavı pişirdim. Kolay bir salata yapıp yemekten sonra da basit bir tatlı hazırlayınca ortaya güzel bir sofra çıktı. Defalarca "tavuk güzel olmuş mu? İyi pişmiş mi?" sorularımla yiyenleri bıktırsam da herkes tavuğun tadını çok beğendi. Ben forumda pearl1453'ün verdiği tarifi çok az değiştirerek uyguladım. Tarif için çok teşekkürler pearl1453!

Fırında Sebzeli Tavuk
Malzemeler:


  • 1 bütün piliç

  • 1 limon

  • 2 havuç

  • 4 diş sarımsak

  • 4-5 kuru soğan*

  • 5-6 cherry domates*

  • yarım kg konserve bezelye

  • 2 iri patates

  • kekik

  • karabiber

  • köri

  • pulbiber

  • tuz

  • zeytinyağı


*asıl tarifte arpacık soğan ve 1 büyük domates kullanılıyordu.

Hazırlanması:


  1. Tavuğu iyice yıkayıp limon suyuyla ovun. Havuçları soyup büyük parçalara dilimleyin. Patatesleri iri küpler halinde doğrayın. Sarımsakları ve soğanları soyup ikiye bölün. Bezeleyeleri ve domatesleri de ekelyerek tüm sebzeleri karıştırın.

  2. Baharatları, tuzu, zeytinyağını ve birkaç damla limon suyunu harmanlayarak tavuğun her tarafına bu karışımı sürün.

  3. Fırın poşetinin içini unlayın, tavuğu ve sebzeleri poşete yerleştirin. Poşeti birkaç yerinden delip ağzını sıkıca kapatın. Önceden ısınmış 210C fırında yaklaşık 45-50 dakika pişirin. Pişince poşetten çıkarıp birkaç dakika daha fırında tutun. (böylece tavuğun üzeri de kızarmış olacaktır.)



Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011