Güveçte pastırmalı kurufasulye

29 Ekim 2008 Çarşamba




Guvecte_pastirmali_kurufasulye



Bugünlerde işlerle uğraşmaktan yemek tarifi düşünmeye pek fırsat bulamadım. Neyseki belirli kısımlar halloldu da ben de yeniden farklı tarifleri denemek üzere kaydetmeye başladım. En son geçen pazar günü evde tek başıma kalmayı fırsat bilip güveçte pastırmalı kurufasulye yapmıştım. Tarif için Benan ve Ümran'ın forumda paylaştıkları bilgilerden faydalandım. Bir önceki gün sohbet esnasında kurufasulyenin yoğun kıvamlı olanının daha güzel olduğunu duyunca suyunu da az koydum. Annemin de onayıyla bence çok lezzetli bir yemek oldu. Teşekkürler Benan & Ümran!

Malzemeler:

  • 2 su bardağı kurufasulye

  • 2 soğan

  • 2 diş sarımsak

  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı

  • 5 sivribiber

  • 2 yemek kaşığı domates salçası

  • 4-5 domates

  • kaynar su

  • tuz

  • 5-10 dilim pastırma


Hazırlanması:

  1. Kuru fasulyeleri akşamdan veya ertesi gün sabah erken saatlerden tencereye koyup yıkayın. Üzerini 4-5 parmak geçecek kadar soğuk su koyun. tencereyi ocağa koyup 1 taşım kaynatın. altını kapatıp 6-7 saat bekletin. Bu süreden sonra tencereyi tekrar ocağa alıp kısık ateşte kendi suyunda fasulyeler yumuşayana kadar pişirin. (suyu az gelirse kaynamış su ekleyin.)

  2. Soğanı ve sarımsağı yemeklik doğrayıp zeytinyağı ile soğanlar pembeleşene kadar güveç tenceresinde kavurun. İrice doğranmış biberleri katın. Salçayı ekleyip bir süre daha kavurun. Domatesleri küp küp doğrayıp tencereye ilave edin.

  3. Tencereye biraz kaynar su ekleyip (yoğun bir çorba kıvamında olacak kadar) fasulyeleri ilave edin. (Fasulyeleri ekledikten sonra isterseniz biraz daha su ekleyebilirsiniz.)

  4. Su kaynayınca minik minik doğranmış pastırmaları ve tuzu ekleyin. Tencerenin ağzını 2 kat folyo ile kaplayın. Önceden ısınmış 250 derece fırında 5 dakika pişirin, daha sonra ısıyı 200'e düşürüp pişirmeye 15 dakika daha devam edin.



Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011