isveç köftesi, kuzukulağı salatası, bal arısı keki, sirkeli poğaça, portakallı ve lorlu kurabiyeler

29 Ekim 2008 Çarşamba

isveç köftesi, kuzukulağı salatası, bal arısı keki, sirkeli poğaça, portakallı ve lorlu kurabiyeler




Isvec_koftesi_3



Arabistan yollarına düşmeden önce daha evvelden yazacağımı söylediğim 5 tarifi daha yayınlayıp öyle ayrılmak istedim. (bohça böreğin tarifini yazdığım kağıdı gitmeden bulabilirsem onu da yazarım.)

İsveç köftesini, Living'in Şubat sayısında görmüştüm. Son zamanlarda bu tarifi birkaç defa daha duyunca denemeye karar verdim. Ben dergideki malzemelerin çoğunu burada bulunabilecek ve benim yiyebileceğim malzemelerle değiştirdim. Kardeşimin hazırladığı makarna ve benim yaptığım salatayla kolay ve güzel bir pazar yemeği oldular.

İsveç köftesi:
Malzemeler:


  • 500gr kıyma

  • 1 kuru soğan, robotta kıyılmış

  • 1 su bardağı tuzsuz lor

  • 3 yemek kaşığı süt

  • 2 dilim bayat ekmek içi

  • 1,5 tatlı kaşığı tuz

  • karabiber

  • 1/2 tatlı kaşığı yenibahar + 1/2 tatlı kaşığı kimyon

  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ

  • sosu için:

  • 2 yemek kaşığı sirke

  • 2 yemek kaşığı un

  • 2 su bardağı et suyu

  • üzerine:

  • 1/4 su bardağı maydanoz


Hazırlanması:

  1. Lor peynirini süt ile iyice ezin. Eğer hala katıysa kaşıkla azar azar süt ekleyin. Köfte malzemelerini de ekleyip hepsini iyice yoğurun. Harçtan parçalar koparıp yuvarlayın. Köfteleri tepsiye koyup buzdolabında 30 dakika bekletin.

  2. Sıvıyağı tavada ısıtın. Köfteleri çevirerek 6 dakika kadar pişirin. Pişen köfteleri kapaklı bir kaba alıp sıcak kalmalarını sağlayın.

  3. Tavadaki yağı ve köfte parçalarını süzün. Sirkeyi aynı tavaya koyup neredeyse buharlaşana kadar ısıtın. Unu ve et suyunu ilave edin. Karıştırarak 8-10 dakika koyulaşana kadar pişirin. Sosu tel bir süzgeçten geçirin. Köfteleri sos ve maydanoz ile servis yapın.


* isterseniz sos eklemeden de servis yapabilirsiniz.

Kuzukulagi_salatasi



Kuzukulağı Salatası

Pazardan kardeşimle yeşillik alırken yanımızdaki hanımın "Bu otlar ne?" sorusuna pazarcı "Kuzukulağı!" diye cevap vermişti. "Ben bu kuzukulağı otunu nerden duydum?" diye düşünürken "bir demet de ondan alayım" dedim. Eve gelince aklıma Dilek'te gördüğüm tarif geldi. Tarifin yorumlarında Donna'nın ve Dilek'in yaptığı önerileri dinleyerek kuzukulağı otunu zeytinyağı+limon+sarımsak sosu ile karıştırıp ceviz ve kurutulmuş domateslerle servis yaptım. Sonuç; leziz! Teşekkürler Dilek ve Donna Quijote!

Balarisi



Bal arısı keki
Bu kek de Living'in Ocak 2004 sayısında yayınlanmıştı. Aslında bu kek iki kat şeklinde hazırlanıp  portakal ağacında yazdığım krem peynirli krema ile süsleniyordu ama bizim ailede kremalı kekler yenmediği için ben şeker miktarını azalttım, krema da yapmadım. Malzemelerin de yine bir kısmını evdekilere göre değiştirdim. Keki yiyenler ilk başta ananasları elma sanıyor. Bir de bu kek durdukça daha da güzelleşiyor. Bence dördüncü günün sonunda en ideal kıvamındaydı!

Malzemeler:

  • 3 su bardağı un

  • 1 tatlı kaşığı karbonat

  • 1 tatlı kaşığı tarçın

  • 1/2 tatlı kaşığı tuz

  • 1 su bardağı zeytinyağı

  • 2 tatlı kaşığı vanilya

  • 1 su bardağı toz şeker

  • 3 yumurta

  • 3 muz, iyice olgunlaşmış, kararmaya yüz tutmuş, çatalla veya püre aleti ile ezilmiş

  • 240 gr (2 dilim) ananas, küçük doğranmış

  • 1 su bardağı ceviz

  • süt


* Ceviz yerine 1 sb. incir + 1 sb. hindistan cevizi de kullanabilirsiniz.
** Bu ölçü 2 kek kalıbı veya derin kek kalıpları için geçerlidir.

Hazırlanması:

  1. Fırını 175C'ye getirin. Kalıbınızı yağlayın.  Unu, karbonatı, tarçını ve tuzu karıştırın.

  2. Mikserle yağı, vanilyayı ve şekeri karıştırın. Yumurtaları teker teker -arada iyice karıştırarak- ekleyin.

  3. Bir kapta muz, ceviz ve ananası karıştırın. Bunu yumurtalı karışıma ekleyin. Unlu karışımı da ilave edip karıştırın ve kaba boşaltın. (eğer kıvamı çok katı gelirse azar azar süt ekleyin.)

  4. Isınmış fırında 30-40 dakika kadar pişirin. Fırın telinde 15 dakika soğutun.


Sirkeli_pogaca



Sirkeli poğaça
Ablamın misafirleri için iş bölümü yaptığımızda anneme tuzlu yapmak düşmüştü. Ben illa yeni bir tarif denemesini istediğim için Su'nun tarif defteri'ne yazdığı sirkeli poğaçaları yaptı. Ben de aynı gün kurabiye yaptığım için şekilleri farklı olsun diye annem poğaçaları yuvarlak yapmadı. Bu poğaça ablamın kahvaltısının en beğenilen tariflerinden biriydi. Teşekkürler Su!

Lorlu_portakalli_1



Portakallı ve lorlu kurabiyeler

Alev'in sitesinde Defne'ye verdiği portakallı ve lorlu kurabiye tarifi çok ilgimi çekmişti. Ben de ilk fırsatta bu kurabiyeleri denedim. Ablam ben bir yandan portakalları 3 kere kaynatırken diğer yandan da fırında krem karamelli keki pişirirken yanıma gelip "Hatice, bunlar Türk tarifleri mi?" diye sordu. Hatta kurabiyenin içini tatmak istediğini söyleyince "Olmaz! Alev 'sakın içi önceden tatmayın, yoksa vazgeçersiniz!' diye not düşmüştü" dedim.

Portakallı lorlu kurabiye için ilk önce, 4 portakalın kabuğunu küp küp doğra (eğer birini bulursan ona doğrat) bunu 3 kere kaynat, her seferinde suyunu değiştir. Sonra bir su bardağı su ve bir su bardağı şeker ile kaynat. Suyunu çekiyor. Soğuyunca 250 gr lorla karıştır. Karışım soğurken
250 gr tereyağ veya margarin (oda sıcaklığı),
1 çay bardağı zeytinyağ,
bir çay bardağı yoğurt,
1 çay bardağı şeker,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
aldığı kadar unu karıştırıp
hamur yap. Hamurdan parçalar al ve içlerini doldur. Üstü pembeleşene kadar pişir, çıkınca da bol pudra şekeri dök.
Not:1- Çay bardakları ajda denilen büyük bardaklardan olacak.
2- Karışımı peynir ile karıştırdıktan sonra tadına bakma, pişirmekten vazgeçebilirsin ama kurabiyeler piştiken sonra lezzet oturmuş oluyor.

Lorlu_portakalli2



Çok hafif, çok lezzetli ve kuzenlerimin söylediğine göre aynı Yunanistan'dan onlara gelen kurabiyeler gibi olmuşlar.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011