Kolay Sarıyer Böreği

29 Ekim 2008 Çarşamba

Anneannem7



Şimdiye kadar günlerin 25-26 saat olmasını isteyen insanları hiç anlamıyordum. (Mesela çok sevdiğim bir arkadaşıma nasılsın diye her sorduğumda çok yoğunum der) Ama bugün keşke birkaç saat daha uzasa bugün diye düşününce doğrusu kendimi garip hissettim. Tamam eğer uzatamıyorsak günleri en azından Ayşe İkbal geceleri uyanmasın veya akşam erken uyusun, ben evi hayalimdeki gibi düzenli tutabileyim, onlara da razıyım. Ama kızımın hakkını yemeyeyim artık bulaşık makinesini boşaltırken bana yardım ediyor, yerleri kendince siliyor, süpürgenin peşinden dolaşıp evi süpürmeyi eğlenceli hale getiriyor...

Bir de  yazının başlığını "yeniden başlasak?" yapmayı düşündüm -artık daha çok yazacağım diye kendime söz verdiğim için- ama böreğin tarifini arayanlar kolay bulsunlar diye vazgeçtim.

Neyse bugün yazdıkça yazabilirmişim galiba. Ben sözü uzatmadan tarife geçiyorum, son not: portakal ağacı'mı ve okuyucularını çok özlemişim...

Kolay Sarıyer Böreği


Malzemeler




  • 4 adet yufka

  • 1,5 su bardağı süt

  • 1 çay bardağından biraz az sıvıyağ

  • 1 yumurta


İç malzeme




  • Yarım çay bardağı zeytinyağı

  • 500gr kıyma

  • 1 avuç kuş üzümü

  • 1 avuç dolmalık fıstık

  • 4 adet kuru soğan

  • 1 çay bardağı doğranmış maydanoz

  • 1 tatlı kaşığı k.biber, pul biber

  • Tuz


Hazırlanması:



  1. Kuş üzümlerini yıkayıp, ılık suda bekletin. Yarım çay bardağı zeytinyağı, doğranmış soğanlar ve dolmalık fıstığı soğanlar ölene kadar kavurun.

  2. Kıymayı ekleyin, bıraktığı suyu çekene kadar kavurun. Çekince kalan malzemeyi ekleyip karıştırın.

  3. Bir yufkayı tezgâhın üstüne serin. Süt, yağ, yumurta karışımından üzerine fırçayla her tarafını ıslatacak şekilde sürün.

  4. Yufkayı yarım daire olacak şekilde katlayın. Geniş tarafına iç harcın dörtte birini uzunlamasına yayın. Sıkıştırarak sarın. Yağlanmış tepsiye s şekli vererek koyun. Diğer yufkalara da aynı işlemi uygulayın. Üzerine çırpılmış yumurta ve bir çay kaşığı yağ karışımı sürüp 200C fırında kızarana kadar pişirin. Sıcak servis yapın.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011