kuzu etli kağıt kebabı

29 Ekim 2008 Çarşamba



Kagit_kebabi



bir süre önce portakal ağacı önlüklerinden alanlardan yaptıkları bir yemeği ve önlüklerini bir arada gösteren fotoğraflarını göndermelerini istemiştim.  bunların arasından ilk yayınlayacağım tesnim'in kuzu etli kağıt kebabı olacak. tesnim hem tarifi hem de aşamaları gösteren sevimli fotoğrafları göndermiş. çok teşekkürler tesnim!

bu arada portakal ağacı önlüklerinden çok az kaldı.  eğer almak istiyorsanız veya belli bir süreye kadar ayırtmak istiyorsanız (yurt dışında olup türkiye'ye tatile gelecek olanlar için) lütfen haticeozdemir@gmail.com adresine bir mail gonderin.

malzemeler:

  • 2 yemek kasigi sivi yag veya 2 yemek kasigi tereyag

  • 1,5 kilo kusbasi kuzu eti

  • 4 adet orta boy havuc soyulmus ve kup kup kesilmis

  • 4 adet orta boy patates soyulmus ve kup kup kesilmis

  • 500 gr konserve bezelye

  • 2 yemek kasigi domates salcasi

  • 1 tatli kasigi biber salcasi

  • 20 cm *18 cm kesilmis yagli kagit parcalari

  • Dilediginiz kadar tuz

  • 2 silme  tatli kasigi karabiber

  • 1 cay kasigi kirmizi biber


hazırlanması:

  1. Kusbasi kuzu etlerini yagla birlikte etler iyice yumusayincaya kadar,once orta daha sonra kisik ateste pisirin.Bu sure tencerenize ve etinize gore degisebilir ama ben catal battigi zaman lif lif olan sekilde sevdigim icin 1 saatten fazla pisirdim.Etiniz pistikten sonra domates salcanizi,karabiberinizi, tuzunuzu,kirmizi biberinizi ekleyin.Isterseniz bu noktada bir tatli kasigi biber salcasini da katin,tadi daha zenginlestirmis olursunuz.

  2. Havuclari ekleyin ve onlar biraz yumusadiktan sonra once patatesleri ekleyip biraz yumusattiktan sonra en son bezelyeleri ekleyin ve tencerenizin kapagini kapatik kisik ateste pisirmeye devam edin.Bu arada yemeginizin suyunu surekli kontrol edin,benim etim cok su verdigi icin ben ayrica su eklemedim ama sizin etiniz su vermezse biraz sicak su eklemeniz gerekebilir.

  3. Butun bunlari yaparken onceden hazirladiginiz yagli kagitlari eger bir kitabin icinde tutarsaniz siz isinizi yaparken kivrilmalarini onlemis olursunuz. Serdiginiz her yagli yagli kagit parcasinin icine yaklasik 3-4 yemek kasigi etli sebzeli karisimdan koyup resimlerdeki gibi katlayın. (Ben mandallari fotografi cekmek icin kullandim,siz o asamayi kolayca gecebilirsiniz,mandala gerek yok.)

  4. Hepsini katladiktan sonra firin tepsinize dizin ,tencerede kalan et suyunu kagit kebaplarinizin arasina gezdirin ve onceden 180 derece isittiginiz firinda servis yapmadan once yaklasik 15-20 dakika daha pisirin.Bu sure icerisinde firinin kapagini acmayin,pistikten sonra da firinin kapagini kapatmayin.


Afiyet Olsun.

Kebabcilarda yedigimiz gibi olmuyor normal firinda pistigi icin ama misafirler icin goruntusu hos bir ana yemek.2 parmak kalinliginda dogranmis kabak,patates ve havucla yapilanini yemistim Eminonu Konyali'da.Cok guzeldi ama tabi firinin etkisini unutmamak lazim.

Bu malzemelerle ben yaklasik 16 adet kagit kebabi hazirladim ama isterseniz porsiyonlari kucuk veya buyuk tutarak bu sayiyi azaltabilir veya arttirabilirsiniz.Hazirladiklarimin iki tanesi bir hayli buyuktu (ornek verdigim olcunun yaklasik 3 kati cunku ; porsiyonlarini buyuk seven iki konugum vardi) siz dilerseniz butun malzemenin yarisini kullanabilirsiniz.Ama sunu soylemem gerek,bir kac tanesini daha kucuk ve daha buyuk yaparsaniz tabakta artik kalmasini onlemis olursunuz.


Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011