lahana kavurma & kovalama

29 Ekim 2008 Çarşamba



lahana_kavurma.jpg

tariflerin aslı mevsimlerle gelen lezzetler kitabı'ndan. ama aşağıdaki versiyonları benim evdeki malzemelere göre yaptıklarım. lahana kavurma için 3-4 su bardağı şeritler halinde doğranmış lahana, 2 yarım halka halinde doğranmış havuç, 2 yarım halka halinde doğranmış soğan, 3 çorba kaşığı zeytinyağı, 1 paket maggie lezzetim (tarifin aslındaki köriyi bulamayınca bunu denedim), susam, tuz, kırmızı biber kullandım. yağı ısıtıp sırayla soğanları ve havuçları kavurdum. sonra susam hariç kalan malzemeyi ekleyip pişirdim. piştikten sonra da üzerine susam serptim. hepsi bu.
kovalama.jpg

kovalama biraz daha uğraştırıcı bir yemek. önce 3 patlıcanı közledim. (tarifde 4 de çarliston biber var közlenecek ama ben sivri biberleri közlemeden kullandım) soğuyunca kabuklarını soyup ufak ufak doğradım. 3 çorba kaşığı zeytinyağını ısıtıp 1 yarım halka halinde doğranmış soğanı ve 4-5 diş doğranmış sarımsağı ve biberleri kavurdum. 2 domatesi kuşbaşı doğrayıp tencereye ilave ettim. en son patlıcanları ve tuzu ekleyip kısık ateşte pişirdim. pişince üzerine maydanoz serptiniz mi kovalama da hazır demektir...

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011