limonlu & fıstıklı makarna

29 Ekim 2008 Çarşamba

Tagliatelle2



geçenlerde markette birşeyler ararken barilla'nın makarnalarını görmüştüm. aslında bu makarnalar yıllardır satılıyor ama nedense ben hiç alıp da kullanmıyordum. son birkaç ayda gittiğimiz lokantalardaki makarna fiyatlarını gördükten sonra bu ilginç isimlere sahip makarnaları evde pişirmeye karar verdim.  ilk önce tagliatelle ile başladım.  tagliatelle minik minik kuş yuvaları şeklinde sarılmış bir makarna. şeklini italyan rönesansı zamanında yaşayan meşhur bir kadının saçlarından almış. bu makarna ilk olarak bahsedilen kadının düğün yemeğinde sunulmuş. tagliatelle ile nasıl bir yemek pişirebilirim diye düşünürken "The Italian Farmhouse Cookbook" kitabında fıstıklı ve limonlu tagliatelle tarifi buldum. dün gece de bu yemeği pişirdim. ilk başta tarif kulağa biraz garip geliyor ama bence tadı kesinlikle çok güzel. limon tadını & değişik makarnaları seviyorsanız muhtelen bu yemeği de seversiniz. (erkek kardeşime & babama makarnayı ısrar etmeden yedirebildiğim için ayrıca mutluluk duyuyorum...)

not: ev cini de makarna yapmış. onun tarifi & fotoğrafı bizim denediğimiz porcini mantarlı makarnadan kat kat güzel duruyor...

6-8 kişilik
malzemeler:

  • 1 su bardağı maydanoz

  • 1/2 su bardağı sızma zeytinyağı

  • 2 limon kabuğu, çok ince jülyen doğranmış

  • 1/2 paket antep fıstığı, hafif kavrulmuş

  • tuz

  • 1 paket tagliatelle

  • karabiber

  • 1 limon (arzuya göre)


hazırlanması:

  1. maydanozları kıyıp geniş bir kaba koyun. zeytinyağını, limon kabuklarını ve fıstıkları ilave edip karıştırın. tuzunu ekleyip üzerini kapatın. oda sıcaklığında 2 saat kadar bekletin.

  2. tagliatelle makarnayı haşlayın. haşlama suyundan 1 bardak ayırıp kalanını süzün. soğuk sudan geçirmeden ayırdığınız su ve fıstıklı& limonlu sos ile karıştırın.

  3. servis tabağına alıp az limon suyu döküp karabiber serpin. (üzerine dökülen limon suyu ve karabiber bu tarifteki önemli bir ayrıntı. tabağa alırken genelde fıstıklar kabın dibinde kalıyor. bir kaşık yardımıyla onları tabaklara paylaştırabilirsiniz.)

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011