patlıcan musakka & yoğurtlu karnabahar

29 Ekim 2008 Çarşamba

Patlican musakka



dün akşam eve erken gelince Yasemin'in forumda verdiği tarife göre patlıcan musakka yaptım.  ben kıymayı azaltıp 300gr kadar kullandım.  sebzeleri mısır özü yağında kızartıp hepsini tel süzgeçte iyice süzdürdüm.  fırında da 15 dakikada pişirdim.  çok lezzetli bir yemek oldu. tarif için teşekkürler Yasemin!

patlıcan musakka

  • 500 gr kıyma

  • 4-5 Patlıcan

  • 2 orta boy patates

  • 1 soğan

  • 1 diş sarımsak

  • 4 adet sivri biber

  • 2 adet domates

  • 2 kaşık salca

  • sıvıyağ


hazırlanması:

  1. patlıcanları ve patatesleri büyük küpler şeklinde doğrayın. patlıcanları tuzlu suda 10-15 dakika bekletin. bu arada patatesleri kızartın. patlıcanların suyunu süzüp kızartın. kızarttıktan sonra tel süzgeçte yağının süzülmesini sağlayın. hepsini bir fırın kabına alın.

  2. bir tavada sırayla soğanı, dövülmüş sarımsağı, doğranmış biberleri kavurun. kıymayı ekleyip pişene kadar kavurun ve küp küp doğranmış domatesi ekleyip biraz çevirin. salça, tuz, pulbiber, bir çay bardağı sıcak su ekleyip karıştırın. altını kapatıp karışımı patlıcanların ve patateslerin üzerine dökün.

  3. 200C fırında 10-15 dakika pişirin.


Yogurtlu Karnabahar



yoğurtlu karnabahar

bu tarifi de yine forumda gördüm. Deniz' in tarifi çok hoşuma gittiği için annemi arayıp karnabaharları buharda pişirmesini istedim.  üzerine de yoğurt + tereyağında kızdırılmış pulbiber ile hem çok kolay hem de çok nefis bir yemek oldu.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011