perde pilavı

29 Ekim 2008 Çarşamba




Perde_pilavi_1



bugün aslı'ya perde pilavının tarifini maille göndereceğim sözünü vermiştim. ama önceden çektiğim fotoğrafını bulunca pilavı buraya yazmaya karar verdim. bu pilav kesinlikle harika oluyor. tarif, çok güzel yemekler yapan şükran teyze'ye ait. (aslı pilavın içinde de tavuk varmış. ama ben yapacağın kremalı tavuk yerine bunu öneririm)ekleme: 09.10.04 08:00 - biraz önce kahvaltı sofrasını hazırlarken anneme bu tarifi yazdığımı söyledim. o da "ama ben değişik yapıyorum onu" dedi. bugün tarifi deneyecekler olabilir diye onun eklemelerini işe gitmeden yazıyorum: tavuk göğüs yerine 1 bütün tavuk kullanın, pilavı tavuk suyuyla pişirin, hafif olmasını isterseniz beş çeşit baharat yerine sadece karabiber ekleyin, bir avuç kuş üzümü katın, tencerenin dibine badem serpin böylece hamurun üzeri desenli olur.

malzemeler:

  1. iç malzemesi

    • 4 adet tavuk göğsü

    • 1kg pirinç

    • 300g badem

    • 100g dolmalık fıstık

    • 2 yemek kaşığı beş türlü baharat(aktarlarda beş türlü baharat olarak satılıyor)



  2. hamurun malzemesi:

    • 3 yumurta

    • 5 yemek kaşığı yoğurt

    • 125g margarin

    • 1 çay bardağından biraz eksik sıvıyağ

    • 1 paket kabartma tozu

    • tuz

    • aldığı kadar un




hamurun hazırlanması:

1. bütün malzemeyi karıştırıp oldukça yumuşak bir hamur elde edin.

içinin hazırlanması:

1. pilavı diri olacak şekilde pişirin. tavukları haşlayıp küçük parçalra ayırın ve hafif yağda kızartın. bademleri kaynar suda bekletip kabuklarını soyun. sonra yağda kızartın.

2. büyük bir tepsiye pilav, tavuk, badem, dolmalık fıstık ve baharat (tuzu önceden katılmış) konulur. karıştırılarak güzelce harman edilir.

3. önceden hazırlana hamur bir küçük bir de büyük parçaya ayrılır. büyük parça merdane ile açılıp perde pilavının yapılacağı (margarinle yağlanmış) tencereyi kaplayacak şekilde yerleştirilir. pilav karışımı içine doldurulur. ayrılan hamur parçası merdane ile açılıp pilavın üzeri tamamen kaplanır. 1 saat 200C fırında pişirilir. ters çevrilerek servis yapılır.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011