Sebzeli Kuzu Güveç

29 Ekim 2008 Çarşamba



Guvec



Sebamar'ın bir aylık deneme süresinde dondurma makinesi dışında elektrikli güveçlerini de test etme imkanı buldum. Geçen ay ben okulumun düzenlediği yemeğe gitmekten vazgeçince akşam yemeği için güveç pişirmeye karar verdim. Benim denediğim ürün BBC'nin meşhur aşçılarından Antony Worrall Thompson'ın imzasını taşıyor. Yemeğinizi sabahtan seramik bir kabın içine yerleştiriyor, kabınızı aparatına koyup 6-8 saat arası bir sürede ağır ağır elektrik yardımıyla pişmesini sağlıyorsunuz.

Ben kullanım kılavuzlarını baştan sona okumayı sevdiğim için yemeğin pişirilmesi ile ilgili pek çok ipucu buldum. Örneğin sebzelerin ve etin minik minik -lokmalık- kesilmesi gerektiği, güvece konmadan önce soğan+havuç ve etlerin ayrı ayrı hafifçe sotelenirlerse daha lezzetli olduğunu okudum. Forumdaki güveç başlığından aldığım ipuçları da eklenince ortaya çok lezzetli bir yemek çıktı.

Guvec



Sebzeli Kuzu Güveç:
Malzemeler:

  • 1kg kuzu kuşbaşı

  • 2 kuru soğan

  • 2 havuç

  • 1/2kg taze fasulye

  • 2 orta boy patates

  • 2-3 orta boy kabak

  • 2-3 orta boy patlıcan

  • 2 orta boy domates

  • 1 baş sarımsak

  • tuz

  • arzuya göre kekik, pul biber


Hazırlanması:

  1. Soğanları, patatesleri, sarımsakları ve domatesleri soyun, havuçları kazıyın. Kabak ve patlıcanları alacalı soyun.

  2. Soğanları ister dörde bölüp, isterseniz de halka halka doğrayın. Havuçları halka halka doğrayın. Patates, kabak ve patlıcanları dörde bölüp doğrayın. Doamtesleri ise küp küp doğrayın. Fasulyeleri temizleyip verev kesin.

  3. Soğan ve havuçları çok az zeytinyağında hafifçe soteleyin. Soteledikten sonra güveç kabınızın tabanına yayın. Eti de hafifçe yağda çevirin.

  4. Soğan ve havuçların üzerine diğer sebzeleri aralarına sarımsak ve domates ekleyip baharatları serperek güveç kabına yayın. Etleri sebzelerin üzerine koyun. (Eğer normal güveçte yapıyorsanız eti en alta veya soğanın üzerine yerleştirip en üstüne yağ gezdirin, elektriklide yağa gerek olmuyor)

  5. Güveç kabınızın üzerini kapatıp yerine yerleştirin ve orta ayarda 6-8 saat pişirin. (ya da üzerini folyoyla kaplayıp orta dereceli fırında pişirin.)



Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011