BİR TATLI BİR TUZLU KOLAY KURABİYE

10 Ağustos 2009 Pazartesi

Karışık kurabiye
Bu aralar sayfamda yayınlayabileceğim pek fazla bir şey yapmıyorum. Bu durumdan biraz iş yoğunluğumun birde bahar yorgunluğumun sorumlu olduğunu düşünüyorum. Neyse Bora'nın kurabiye günü imdada yetiştide sayfamı güncelleyebilme fırsatı doğdu bana. Kurabiyeler pek fazla orjinal değil, hatta hiç orjinal değil. Genellikle bilinip yapılanlardan. Ancak unutanlar ve mutfağa yeni girenler için birde ben yayınlayayım dedim:)
Önce tuzlu,
Malzemeler;
*175 gr oda sıcaklığında tereyağı,
*1 çay bardağı sıvıyağ,
*1/2 çay bardağı sirke ( elma)
*1/2 çay bardağı su,
*1,5 tatlı kaşığı tuz
*2 çay kaşığı karbonat
*1 adet yumurta akı ( sarısı üstüne sürülecek )
*5 su bardağı un
*üstü için haşhaş tohumu
Hazırlanışı,
1-Unun ortasını havuz gibi açtıktan sonra, tereyağı, sıvıyağ, sirke, su, tuz ve karbonatı ilave edip, parmak uçlarınızla yedirerek yoğurun.
2-Hamur kulak memesi yumuşaklığından biraz daha sert bir hamur olacak.
3-Hamurdan ceviz kadar parçalar koparıp, burgu, spiral veya fiyonk şekli verin.
4-Yağlı kağıt serili fırın tepsisine yerleştirdiğiniz kurabiyelerin üzerine yumurta sarısı sürüp, haşhaş tohumu yada susam serpin.
5-Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirin. Afiyet olsun.

Karışık kurabiye
Sıra tatlı ve marmelatlı kurabiyede;
Malzemeler;
*125 gr oda sıcaklığında tereyağı,
*1 su bardağı pudra şekeri,
*1 adet yumurta sarısı,
*1 paket vanilya,
*1 paket kabartma tozu,
*Aldığı kadar un.(Yaklaşık 2,5 -3 su bardağı un )
*Yeterince marmelat ( Ben böğürtlen marmelatı kullandım )
Hazırlanışı,
1-Marmelat hariç tüm malzemeyi güzelce yoğurun.
2-Hamur kulak memesi yumuşaklığında olacak.
3-Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. Ve parmağınızla orta kısmına bir çukurluk verin.
4.Çukur kısımlara yarım çay kaşığı marmelat koyun.
5-Kurabiyeleri yağlı kağıt serili tepsiye dizin ve önceden 180 derecede ısıtılmış fırında çok kızarmalarına müsaade etmeden pişirin. Afiyet olsun.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011