Şeftali Merengli Pasta

10 Ağustos 2009 Pazartesi

Minik kalıplarla pasta yapmak çok zevkli geldi bana..Hele bu pastalar tek kişilik olunca,yapımı daha da zevkli oluyor..Üstelik malzemelerin miktarlarıda pasta gibi minicik oluyor.(büyük pastalara nazaran)...Pastaları,hiç halim olmamasına rağmen bekçilere yapmıştım..Evde hangi malzemeler varsa onları kullandım..Fotoğraflarını çekmek için de kesmek zorunda kaldım..O arada fotoğraftaki minicik lokmayı da ben yuttum..))Tadı nefisti ve şiddetle sizlerede tavsiye ederim..Hamuru kurabiye tadında, çok farklı geldi bana..))Benden söylemesi...!
5
Malzemeler (2 kalıp için)
1 yumurta
3 yemek kaşığı pudra şekeri
2 damla limon esansı
1 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı badem tozu
1/2 paket vanilya
alabildiği kadar un

İçi için 2 adet şeftali
1 tatlı kaşığı esmer şeker

Tepesi için
2 adet yumurta akı
minicik tuz
2 yemek kaşığı pudra şekeri
4
Hazırlanışı
Tüm malzemeler yoğrulur.

Hamurdan bir parça ayırılır.

Kalıbın tabanı yağlı kağıtla kaplanır.

Tabanına hamur konulup kaşığın tersiyle yayılır.

Çatalla delinip,kenarlıkları yapılır.

Küp küp doğranmış şeftaliler konulup üzerlerine 1 tatlı kaşığı esmer şeker serpiştirilir.

Üzerine ayrılmış hamurdan serpiştirilip,ısınmış fırında 20 dk pişirilir.
2
Tepesi için aklar çırpılır.

Pastalar 20 dk dan sonra fırından alınıp,üzerlerine çırpılmış aklar konulur.

Tekrar 15 dk pişirilir.

Ilındıktan sonra, kalıptan çıkartılıp servis edilir.
1-Şeftalili Merengli Pasta
Fotoğraflar gece loş ışıkta çekilince, bu kadar oluyor..))

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011