Ufuk İçin; Aslan Terbiyecisi Pastası :)

10 Ağustos 2009 Pazartesi

Fenerbahçe - Galatasaray derbisinin ardından çok sevinen eşim için ve kızdırmak istediğimiz galatasaraylı arkadaşımız Ufuk için yaptım bu pastayı, dilimlerken üzerindeki futbol topu şeklindeki gofret diski çıkarıp herkesin mutlu olmasını sağladım. Pandispanya olarak Müge'nin müthiş çalışması pandispanya dosyasından faydalanıp yoğurtlu pandispanyayı yaptım gerçekten nefisti.



Pandispanya İçin


  • 4 Adet Yumurta

  • 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker

  • 3 Türk Kahvesi Fincanı Un

  • 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt

  • 2 Yemek Kaşığı Kakao

  • 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ

  • 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su

  • 1 Paket Kabartma Tozu

  • 1 Paket Vanilya

Ara Kreması İçin



  • 1 paket kremşanti

  • 1 su bardağı soğuk süt

  • 150 gr. çikolata

  • 1 adet muz

  • fıstık

Üzeri İçin



  • 1 paket kremşanti

  • 1 su bardağı soğuk süt

  • renkli şekerler

  • futbol topu şeklinde gofret disk

Pandispanyayı Müge'nin tarif ettiği gibi ;Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırptım. Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırptım, Toz malzemeleri birlikte eleyip, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırptım Yağlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 30-35 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirdim. Soğutup iki kat olacak şekilde kestim.


Ara kreması için, kremşentiyi sütle çırptım, çikolatayı benmari usulü erttim çırptığım kremşantiye karıştırdım pastanın arasına sürdüm üzerine muzları dilimledim ve fıstıkları serpiştirdim en üst katı üzerine kapattım. Dış kreması için diğer paket kremşantiyi sütle çırptım pastanın üzerini ve dışını sıvadım kalan kısma renkli gıda boyası karıştırıp kenarına süslemeler yaptım, renkli şeker ile kenar kısımları süsledim. Gofret diskin resim olmayan tarafını suyla hafif ıslatıp resimli tarafı üste gelecek şekilde pastanın üzerine yerleştirdim. Afiyet Olsun.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011