Yaman Etkinlik # 21 Portakallı Kurabiye

10 Ağustos 2009 Pazartesi


Sayfama en son tarif eklediğimde havalar hala soğukmuş , epey ara verdim artık yaz geldi havalar sıcacık yeniden başlamak lazım diye düşünüp sevgili arkadaşım Özlem'in Annelere özel yemekler etkinliğine anneminde çok beğendiği portakallı kurabiye tarifi ile katılayım istedim. Çok pratik ve bereketli, klasik anne kurabiyesine benzeyen leziz mi leziz bir tarif geçen hafta üç defa pişirdim herkes çok beğendi bu tarifle iki fırın tepsisi çıkıyor.

Malzemeler
  • 250 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 2 portakal
  • 1 yumurta (sarısı üzerine)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3,5 su bardağı un

Yoğurma kabına bir potakalın hem kabuğunu hemde iç kısmını rendeledim diğer portakalın sadece kabuğunu rendeledim üzerine şekeri , vanilyayı ve tereyağını ekledim yoğurdun üzerine yumurta akı kabartma tozu ve unu ekledim yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğurdum. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayıp tepsiye dizdim üzerlerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirdim.


Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011