Pekmezli Kakaolu Kurabiye

10 Nisan 2010 Cumartesi

Bilmem kacinci defadir Incredibles filmini izliyoruz Mete ile. Yunus uyuyor. Salon, oyuncaklarla kapli halde. Mete'nin elinde Wall-e. O olmasa armudu da yemezdi zaten. Kucuk toprak alanimiza yeni bir cicek aldik. Bu hafta da sardunya almayi planliyorum. Cunku var olan sardunyamiz cicekleri ile hem evi hem bizim icimizi senlendiriyor. Biraz daha renklenmekten, senlenmekten kendimizi mahrum etmeyelim, diyorum. E havalar da guzel. Florida'nin yakan kavuran sicaklari henuz baslamadi, bu yuzden bir iki gundur ogleden sonralarimizi parkta geciriyoruz. Mete, kaydiraktan yukari cikmaya calismakla enerjisini harciyor, Yunus kendinden buyuk (ama hafifce) bir dali saga sola sallamakla. Ben bir ara onlari babalari ile basbasa birakip hemen kaydiragin yanibasindaki yuruyus parkurunda fazla kilolarimdan kurtulmaya calisiyorum. Sonra Dulce de leche (karamelize edilmis sut) var aklimda. Onunla yapilabilecek tatlilari dusunuyorum. Turkiye'de bulamayacagim bu malzeme ile ne yapacaksam burda yapmali, icimde ukte birakmamaliyim. Dusunuyorum, dusunuyorum, bunlari oglumun yaklasan ameliyatini dusunmemek icin daha cok eviriyorum ceviriyorum, dusunuyorum... Dulce de leche... Dulce de leche... Dulce de leche...


pekmezli kakaolu kurabiye 016
Pekmezli Kakaolu Kurabiye
Kaynak : Oktay Usta

1 Çay B. Pekmez
1 Çay B. Esmer Şeker
125 Gr.Tereyağı
1 Tatlı K. Karbonat
2 Çorba K. Su
1 Çorba K. Kakao
1 Tatlı K. Tarçın
1 Tatlı K. Toz Zencefil
4 Tane Karanfil
Alabildiği Kadar Un
Damla Çikolata


Esmer şeker, kakao, tereyağı, pekmez, tarçın, zencefil ve dövülmüş karanfili bir kaseye koyun. Karbonatı suyla ezin onu da kaseye ekleyin ve alabildiği kadar (6 yemek k. kadar) unla yoğurun. İçine damla çikolatayı da ekleyin ve yoğurmaya devam edin.
Kulak memesi kıvamından biraz daha yumuşak olmalı. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve yağlı kağıt koyduğunuz fırın tepsisine aralıklarla dizin.
180 derecelik fırında kurabiyeler çatlayana kadar pişirin.

pekmezli kakaolu kurabiye 015

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011