silikon kalıplarla pastahane kurabiyesi

23 Ocak 2010 Cumartesi


bir kaç günlük ayrılıktan sonra tüm ziyaretçilerime merhabalar.umarım herkes çok iyidir... yokluğumda mesaj bırakan tüm arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum ve kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum...
silikon kalıplar içinde pişirdiğim tadı tıpkı pastahane kurabiyelerine benzeyen sıkça yaptığım bir tarifle yine birlikteyiz.
silikon kalıpları genelde kek,muffin pişirme veya soğuk tatlıları dondurmada veya salata şekillendirmede kullanıyoruz.
eğer kurabiye pişirmeyi denemedizse denemenizi tavsiye ediyorum.görsel olarak çok şık duruyor.sanki hepsi tornadan çıkmış gibi ....
ben aşağıda verdiğim tarifi uyguladım sizler sürekli yapıp sevdiğiniz kurabiye tariflerinizi silikon kalıplarda pişirebilirsiniz.
yalnız dikkat etmeniz gereken nokta hamurunuz çok sert olmasın oldukça yumuşak kıvamlı olsun ama elede yapışmasın...

ve tarifimiz...

1 paket oda ısısında yumuşak tereyağı
1 su bardağı toz şeker
2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3-4 yemek kaşığı koyu renkli kakao
un (çok dikkatli konrtollü bir şekilde ağır ağır ilave edilecek yaklaşık 3-3,5 bardak)

hamur malzemelerini un hariç güzelce elimizde çırparak kıvam almasını sağlıyoruz.
unu ağır ağır ilave ediyoruz.hamurun kıvamı yumuşal olucak.köpük gibi...
sonra silikon kalıplara hamuru yerleştirip elimizle düzeltiyoruz. ve fırında pişiriyoruz...



ilk sıcaklığı çıkınca kalıptan çıkarıyoruz...



kakaolu yapmak isterseniz hamura kakao ilave edin ve yoğurup silikon kalıba yerleştirip pişirin.(ben farklı bir kalıp kullandım )bu kurabiyenin lezzeti kakaolu negrolara benziyor.



kurabiyelerin uç kısımlarını reçele banıp hindistan cevizi veya fıstığa bulayabilirsiniz.değişik lezzet ve görsellikte kurabiyeleriniz olur...



yada ortası çukur olan silikon kalıpla hamuru pişirin. çanak kurabiyeleriniz olsun.ortalarına reçel,marmelat veya çikolata vb....doldurun...



tam kıvamında pişiyor ve görüntü gayet şık oluyor.



bir kurabiye hamuru ile çok değişik şekillerde farklı lezzetlerde kurabiyeler hazırlayabilirsiniz silikon kalıplarla....
kurabiye hamuruna ceviz,antep fıstığı,hindistancevizi,kuru meyvalar ilave edebilirsiniz...yada içine dolgu harcı koyup kapatıp kalıp içinde pişirebilirsiniz...
kurabiyelerimiz hem çok şık hem çok lezzetli oldu ...sizlerde silikon kalıp içinde pişirin tavsiye ediyorum...
tekrar görüşünceye dek herkese sağlıklı huzurlu güzel günler diliyorum.
sevgiler....

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011