tavuklu paça çorba

11 Ocak 2010 Pazartesi



tüm ziyaretçilerime güzel ve lezzet dolu bir hafta diliyorum.sofralarınız bereketli haftanız enerji dolu olsun.
bu haftanın ilk tarifi ailece severek içtiğimiz tavuklu paça çorba tarifi ile başlamak istedim...sakatat grubu yiyecekler sevilmediği için aile bireyleri tarafından çorbamızı tavuklu veya dana etli olarak yapmayı tercih ediyorum.
tavuklu paça çorbada terbiye olarak yoğurt ve un kullanıyorum.olmazsa olmazı sarımsak ve sirkeli sosuda çorbayı içmeden hemen önce eklemeyi tercih ediyoruz.
sarımsak ,sirke ve biraz tuzu minik rondoda beyazlaşıncaya dek çırpıyorum beyaz bir sos oluyor böylece çorbaya eklendiğinde çorbanın rengi de değişmiyor...

ve tarifimiz....

haşlanmış tavuk budu hafif iri parçalara ayırıyoruz.
2 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı tepeleme un
5 su bardağı tavuğun haşlama suyu

sosu:tereyağında kızdırılmış toz biber
sosu:sirke ve sarımsak birlikte çırpılmış....

yoğurt,un ve tavuk suyunu tencereye alıyoruz.tel çırpıcı ile çırpıyoruz.pütürsüz oluncaya dek.sonra ateş üzerine alıp sürekli karıştırarak çorbamızı kaynatıyoruz.bu arada tuz ilave etmiyoruz yoksa yoğurdumuz kesilir.
çorbamız kaynayınca tavuk etlerini ilave ediyoruz.tuzu ekliyoruz.2-3 dk birlikte kaynatıyoruz.
10 dk. dinlendiriyoruz.
sıcak sıcak kaselere koyup üzerine biberli yağ gezdiriyoruz.yanında sirkeli sarımsaklı sos ile servis yapıyoruz...



afiyet şifa olsun.iyi akşamlar...

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011