Dr Oetker Un Kurabiyesi

7 Mart 2010 Pazar

Geçen haftasonu annem ile birlikte alışverişe çıktığımızda Dr Oetker'in Hazır Un kurabiyesi karışımından almıştık.Açıkçası hazır ürünlerden pek hoşlanmıyorum ama Dr Oetker'i deneyince çok memnun kaldım.Un kurabiyesi için malzemelerin hepsi pakette bir karışım yapılarak hazırlanmış.Siz sadece biraz yağ ve pudra şekeri ekleyerek hamurun kıvamını ayarlayıp güzelce pişiriyorsunuz.Ve sıcak sıcak mis kokusuyla afiyetle yiyorsunuz.

Fırından çıkmış sıcacık kurabiyeler..
Ben pudra şekerini fazla kullandım çünkü çok seviyorum :)Un gibi döktümüşüm üzerine.
Un kurabiyesi dediğiniz sıcak sıcak yenir,soğudumu aynı lezzeti alamazsınız.
Hazır un kurabiyesi karışımı almak yerine kendim yaparım derseniz onunda tarifini verelim;

Malzemeler:


•1 paket margarin, oda sıcaklığında
•1 kahve fincanı sıvıyağ
•3 kaşık pudra şekeri
•4 kaşık buğday nişastası
•Alabildiği kadar un (4,5 - 5 bardak)
•1 çay bardağı pudra şekeri (Üzeri için)

Hazırlanışı:

1.Margarin, sıvıyağ ve pudra şekerini krema kıvamına gelene kadar karıştırın. Nişasta ve unu ekleyerek hamuru yoğurun.
2.Daha sonra hamurdan uygun büyüklükte parçalar koparıp rulo şekline getirin ve bıçakla verev şeklinde kesin ve üzerine bıçakla 2 çizik atın.
3.Önceden ısıtılmış 160C fırında beyaz kalacak şekilde pişirin. Fırından çıkınca pudra şekerine bulayın.

Anneciğim Un Kurabiyesini hep böyle yapardı,kokusu ile doyardım :)Afiyet olsun..

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011