''GüLLL LoKuMLu KuRaBiYeLeRiM''

3 Mart 2010 Çarşamba

Bilen biliyor beni yemek yapmaktan ne kadar zevk aldığımı.

Hele hele yeni bişiyler denerken bi de tuttu mu -ki mutlaka tuttururum- nasıl mest olduğumu,çocuklar gibi sevindirik olduğumu... :)))

yine bugün yeni bi tarif denedim.

Aslında gül suyundan nefret ederim. Hatta lokumunuda sevmem. Ama bu tarifi denemek istiyodum ne zamandırda lokum almıştım duruyodu öle.

Ben kurabiye yapıcam onlarla diyede hiç kimseye yedirtmiyodum. hehehe :)))

Neyse ben bugün hasta halimle gene duramayıp iş çıkarttım kendime. 

Denedim...

Gerçekten benim gibi lokum sevmeyenler bile hasta olurlar bu kurabiyelere :)))

Tarifime geçiyorum :

1 adet yumurta

125 gr. margarin ya da tereyağ

3 yemek kaşığı pudra şekeri

1 çay bardağı sıvı yağ

1 yemek kaşığı yoğurt

2 yemek kaşığı gül suyu

1paket kabartma tozu

Aldığı kadar un...


içi için: gül lokumu
Üzeri için: Bol Hindistan cevizi

Hamurun kıvamı kulak memesi yumuşaklığında olucak. 

iyice yoğrulmuş hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avcumuzda açıp içine lokumu koyup iyice yuvarlıyoruz. 
Ardından da hindistan cevizine batırıyoruz.

170 derecelik fırında 25 dk.da pişiyor.








Çok kızarmasına izin vermeden bu rengi alana kadar pişirdim

Sonuç olarak yumuşacık ağızda dağılan gül aromalı bir kurabiye. :)




AFİYET OLSUN...

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011