tahin soslu tahinli kurabiye

28 Şubat 2010 Pazar



tüm ziyaretçilerime güzel bir hafta diliyorum.dilerim herkes afiyettedir...haftaya benim çok sevdiğim bir kurabiye tarifi ile başlıyorum.hemen herkesin tariflerinin bulunduğu ajandasında mutlaka bu kurabiyenin değişik versiyonları not tutulmuştur.bu da benim tarifim.kurabiyenin özelliği fırından alınca ilk sıcaklığı çıkar çıkmaz üzerine tahin gezdirilip biraz şeker ekilmesi...ve kiraz şekeri ile süslenmesi....dilerseniz toz yeşil fıstıkta serpebilirsiniz...
cevizli ağızda dağılan nefis bir kurabiye oluyor.hafta içinde kurabiye yapmak isteyenlere mutlaka öneriyorum...
hazır Adana'dan gelen taze tahinim varken kurabiyelerimizi pişirip sizler için tarifimizi ekledim...

ve tarifimiz....

1 paket oda ısısında yumuşamış tereyağı veya margarin
1,5 su bardağı toz şeker
2 tane yumurta
1 yemek kaşığı dolusu tahin (fazla koymuyoruz bu ölçü hem lezzet veriyor hemde kıyır kıyır olması için yeterli)
1 çay bardağı irice çekilmiş ceviz
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un

hamurumuzu yoğuruyoruz.
bezelere ayırıp yuvarlıyoruz.
kağıt kaplı tepsiye dizip önceden ısıtılmış 180' fırında çatlayıp kızarıncaya dek pişiriyoruz.
ılınınca üzerine tahin gezdirip toz şeker serpiyoruz ve kiraz şekeri ile süslüyoruz.



denemek isteyen arkadaşlarıma şimdiden kolay gelsin afiyetler olsun...
gönlünüzce geçecek bir hafta diliyorum.sevgiler....

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011