Yulafli, Damla Cikolatali, Bademli Kurabiye

23 Şubat 2010 Salı

yulafli bademli kurabiye 024


Blogdaki 43.kurabiyemmis bu :) Acaba bana da kurabiye canavari denilebilir mi? Bir ara dusunuyordum en cok hangisini yapmaktan hoslaniyorum diye, tatlilar mi, kekler mi, kurabiyeler mi? Yaniti blog verdi: Kurabiyeler. Hem de acik ara farkla. Bu, yulafli denedigim ikinci kurabiye. Anladim ki ben kurabiyede yulaf tadini seviyorum. Yasasin yulaf ! Yasasin kurabiye! Bir daha blog acsam adini yulafli blog koyarim:)

Tarifi, myrecipes sitesinde gordum. Onlar da Cooking Light Dergisinin 2007 Aralik sayisindan almislar. Bu dergiyi ben de her ay ediniyorum. Turkiye'ye donunce ozlediklerimden biri de bu dergi olacak sanirim. Denemeye nedense bir turlu cesaret edemedigim harika yemek tarifleri var. Bir gun denemek uzere biriktiriyorum, sakliyorum. Yulafli tarif aranirken buldugum bir tarifti. Orjinalinde pekan cevizi var. Ceviz kalmamis evde, kismet bademe imis :) Bir kurabiye icin laf daha ne kadar uzatilabilir onu merak ettim:)) Yine mustesna ve cok nadir bir oglen saati bu. Cocuklarin ikisi de uyumus. Bilgisayar, sessizlik ve ben basbasayiz. Gevezelik etmeyeyim de ne yapayim di mi ama!

A unutuyordum tarifi cevireyim degil mi? Hemen..

Yulafli, Cikolata Parcacikli, Bademli Kurabiye
Kaynak: Cooking Light, 2007 Aralik

Adet: 3 duzine (diyor ama ben 20 tane kurabiye elde ettim, tatli kasigi ile (ki tarif yemek kasigi dolusu diyor) tepsiye konulursa 3 duzine cikabilir sanirim ?!)

1 1/4 cup un
(1 cup = 250 ml'lik su bardagi)
1 cup yulaf
3/4 tatli kasigi kabartma tozu
1/2 tatli kasigi karbonat
1/2 tatli kasigi tuz
3/4 cup toz seker
1/2 cup esmer seker
1/3 cup tereyagi (5,5 yemek kasigi) oda sicakliginda
1 1/2 tatli kasigi vanilya ozutu (1 paket vanilin de olur)
1 buyuk yumurta
1/4 cup pekan cevizi,tavada kavrulmus (ben badem kullandim)
1/4 cup damla cikolata

1. Firini 175 C/ 350 F derecede isitin
2. Un, kabartma tozu, karbonat, tuz, yulaf ezmesini bir kapta karistirin, bir kenarda bekletin.
3. Baska bir kapta tereyagini ve sekerleri cirpin. Sonra vanilyayi ve yumurtayi ekleyin. Yine karistirin. Mikserin en alt kademesinde calistirarak unlu karisimi da ekleyin. Son olarak cevizleri ve damla cikolatalari ekleyip kasikla karistirin.
4. Yemek kasigi dolusu parcalar alip tepsiye aralikli olarak dizin.
5. 175 C /350 F derecede 12 dakika pisirin. Kurabiyelerin kenarlari cok acik kahverengini aldiginda firindan cikarin. Izgara uzerinde sogutun.
(Pismemis gibi gozukse de aldanmayin, soguyunca sertlesiyorlar. Ben biraz kitir olmalari icin 3 dakika fazla pisirdim)


Nasil mi oldu? Ennnnn-fesssss !

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011