Yalancı Kelle Paça Çorbası Nasıl Yapılır?

19 Şubat 2010 Cuma

Kelle çorbasını bilmeyen yoktur.Çocukluğumda kelle paça çorbasını içmek için kurban bayramlarını iple çekerdim,bayramlar dışında kelle alıp temizlemek çok zor bir işti.Hani doğruyu söylemek gerekirse herkeste kurban kellesini temizleyemez,günümüz bayanlarının kolay yapabileceği bir yemek değil.Kellenin Tüyleri,temizlenecek,kelle sertçe bir mermere vurularak genzi temizlecek falan zahmetli ve hijyen gerektiren bir iş.Temizlik sonrası kelle düdüklüde bir güzel haşlandıktan sonra etleri dilimlenecek...

Kelle çorbasını çok seviyorum,dışarıda hijyenik yapılmadığını düşünerek restorant,lokanta vb. yerlerden de hiç yemek istemedim.Bu yüzden canım ne zaman kelle çorbası istese,annemden öğrendiğim güzel bir yöntemi uyguluyorum.Kelle yerine et kullanarak kelle çorbası yapıyorum.Tadı aynı oluyor.Hatta geçenlerde yemeğe çağırdığım arkadaşlarıma da et ile kelle çorbası yapmıştım,ben söylemeyene kadar kimse etten yapıldığını anlayamadı.Tembel ve çalışan bayanlar için güzel bir yöntem :)Yapılışına gelince;

MALZEMELER


Yarım kilo kemikli Kuzu Eti
1 çorba kaşığı tereyağı (Ben sıvıyağ tercih ediyorum)
1 çorba kaşığı pul biber (isteğe göre baharat ilave edilebilir)
3 litre su
4 diş sarımsak
3 adet limon suyu

Kuzu eti düdüklü tencerede güzelce haşlanır. Haşlandıktan sonra tencereden alınarak etler kemiklerinden ayıklanıp bir kenara alınır.Haşlama suyu ayrı bir kapta tutulur. Yeni bir tencerede tereyağı(sıvıyağ) eritilir. Üzerine önceden dövülmüş sarımsaklar konulur. Bir süre karıştırdıktan sonra haşlama suyundan bir litre kadar alınarak yağın üzerine dökülür. Üstüne kemiklerden ayıklanmış etler eklenerek  kaynatılır. Üzerine pul biber eklenerek servise alınır. Limon suyuda kullanılabilir.Afiyet olsun :)

Et kontrollü tüketildiği zaman faydalı bir besindir.Kelle çorbasında kullanılan sarımsak Tansiyonu dengeler.Kelle ile uğraşmak istemezseniz veya o kadar zamana sahip değilseniz siz de bu tarifi uygulayabilirsiniz.En azından dışarıdan bilmediğiniz yerlerden yemekten daha iyi ve sağlıklıdır,Değil mi?




Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011