Mantarlı Tavuk ve Kıymalı Börek

29 Ekim 2008 Çarşamba

Kasarli_mantarli_et



Küçükken büyük bir hevesle başladığım günlük yazma maceralarıma herhangi bir sebeple ara verince -ki bu sebepler genelde anneme veya ablama yakalanmak olurdu- bir daha uzunca bir müddet günlüğün kapağını açamazdım. Blog yazımına ara verince de bir süre typepad'e uğramaz oldum. Aslında bu ara mutfakta epey zamanım geçti, "Mutfak dolapları en uygun nasıl yerleştirilir? Biz bu mutfağın yerleştiğini görür müyüz?" konulu projemiz için tam gün süren bir çalışma bile yaptık.

Hala her akşam olmasa da yemek yapıyorum -genelde  önceden yazdığım anne tarifi yemekler bunlar- ama baktım hem okuyucular benimle ilgili yanlış fikirlere kapılmaya başlamış hem de benim bmi "düşük değer!" sınırına dayanmış, yeniden yemeklerle arkadaşlığıma özen göstermeye karar verdim. Dün yeni bir tarif deneyeyim diye kitaplarıma yöneldiğimde hiç birinin yerinde olmadığını fark ettim.  Bütün kitaplarım şimdilerde kolilerde, kek kalıplarım başka bir evin dolaplarında. Bu yüzden internetten denenecek tarif seçene kadar yazılmayı bekleyen iki tarifi paylaşıyorum şimdilik...

Mantarlı Tavuk:
İlk tarif teyzemin geçen haftalarda bir kısmını paylaştığım menüsünden mantarlı tavuk. Teyzem, Burcu'nun tarifi ile yapmış tavuğu. Ben kimsenin yemesine fırsat vermeden fotoğrafını çekebilmek için epey mücadele ettim. Tarif için teşekkürler Burcub!

Malzemeler:

  • 2 soğan

  • 4 sivri biber

  • 1 kg mantar

  • 1 kg kuşbaşı tavuk

  • 3 domates

  • 4 yemek kaşığı sıvıyağ

  • 1 su bardağı kaşar peynir

  • pul biber

  • karabiber

  • köri

  • tuz


Hazırlanması:

  1. Soğanları ve biberleri küçük küçük doğrayıp sıvıyağda pembeleşinceye kadar pişirin.

  2. Tavuğu ekleyin, 5 dakika kadar tavukları da pişirin. Domatesi ve mantarı ekleyerek harlı ateşte mantar ve tavuklar pişinceye kadar pişirin.

  3. Daha sonra baharatları ekleyerek fırın tepsisine alın.

  4. Üzerine kaşar peynir ekleyerek önceden ısıtılmış fırında peynir eriyinceye kadar pişirin.




Kıymalı Börek:

Bu da annemin geçenlerde yaptığı kıymalı börek. Siteye o kadar çok değişik tarif yazmışım ki annemin klasik börek tarifini yazmaya fırsatım olmamış.

Malzemeler:

İç Harcı:

  • 250-300gr kıyma

  • 3 orta boy kuru soğan

  • yarım demet maydanoz

  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı

  • 1 tatlı kaşığı karabiber

  • 1 çay kaşığı pul biber

  • 1 tatlı kaşığı tuz



  1. Kıymayı yağ ile tavaya koyup suyunu çekene kadar kavurun. Yemeklik doğradığınız kuru soğanı ekleyip  soğanlar ölene kadar ağzı açık şekilde kavurmaya devam edin.

  2. Soğanlar ölünce kalan malzemeleri ekleyip soğumaya bırakın.


Ayrıca:

  • 4  yufka (misafiriniz kalabalıksa 5 yufka)

  • 2 yumurta

  • 1,5-2  su bardağı süt

  • yarım çay bardağı sıvıyağ



  1. Süt, 1 yumurta ve yağı karıştırıp harcı hazırlayın.

  2. Tepsiyi yağlayıp 1 yufkayı kenarlardan taşacak şekilde tepsiye serin. 2. yufkayı ikiye bölüp buruşuk şekilde yayın, üzerine sütlü karışımdan biraz dökün.

  3. Kıymalı içi ikiye bölün. Yarısını yufkanın üzerine yayın. 3. yufkayı ikiye bölüp buruşuk şekilde kıymanın üzerine serin, tekrar sütlü harçtan dökün. Kalan kıymalı harcı üzerine yayın.

  4. 4. yufkadan tepsinin tam üzerini örtecek şekilde bir parça ayırın, kalanı kıymanın üzerine serip sütlü karışımdan dökün. tepsinin kenarından taşanları içe katlayın, üstüne sütten gezdirin.

  5. Ayırdığınız yufkayı serip 2-3 yemek kaşığı sütün içine kırıp çırptığın yumurtayı sürün. Dilerseniz üzerine çörekotu serpip 200C fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011