tarhanalı bulgur köftesi

29 Ekim 2008 Çarşamba




Tarhanali_nohut_koftesi



dün, akşam yemeğini hazırlama görevi bana aitti. buzdolabındaki sebzeler arasından kardeşim barbunyayı seçtiği için onu pişirdim. ama sonradan işçileri de düşününce bu yemeğin az geleceğine karar verip yanına birşey daha yapayım dedim. annemin topladığı tariflerin arasından küçük bir kağıt çıktı. eskiden yoğurt kaselerinin üzerinde reklam amaçlı gelen tarif kartlarından biriydi bu. asıl tarifte köfte yapıldıktan sonra margarinle kızdırılmış soğan ile hazırlanan suda haşlanıyor, suyu süzülüp yoğurtla servis yapılıyordu. ama ben margarin yerine tereyağı kullanmıştım. bu yüzden annem çok lezzetli olan suyunu atmaya kıyamadı. ben de çorba olarak ikram ettim...malzemeler:

  • 1 su bardağı köftelik bulgur

  • 1/2 su bardağı tarhana

  • 1 tatlı kaşığı nane

  • 100 g + 2 yemek kaşığı tereyağı

  • 1 soğan

  • 3-3,5 su bardağı su

  • kırmızı pulbiber

  • tuz


hazırlanması:

1. bulguru ayıklayıp yıkayın. bulguru 1 su bardağı su ile, tarhanayı ise 1/4 su bardağı su ile ıslatın. bulgur suyunu çektikten sonra üzerine nane serpin. daha sonra tarhana ve tuzu katın. iyice yoğurup hamur haline getirin. (benim hamurum biraz sulu olduğu için ben bulgur ekledim.)

2. soğanı ince ince kıyın. küçük bir tencerede 100g tereyağı ile kavurun. üzerine 3- 3,5 su bardağı suyu ekleyin. kaynayınca tuzu ve köfteleri ilave edin. 15 dakika pşirin. (pişip pişmediğini anlamak için bir tanesini ikiye bölün. içi yaş değilse pişmiştir.)

3. 2 yemek kaşığı tereyağını tavada kızdırın. üzerine pulbiberi ekleyip 1-2 karıştırın. tabaklara aldığınız köftelerin üzerine sosunu gezdirerek servis yapın.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011