taze soğanlı ve pastırmalı patates

29 Ekim 2008 Çarşamba




pastırmalı patates



dün eve biraz erken varınca akşam yemeği için bir şeyler hazırlamaya başladım. aslında living dergisinin mayıs sayısındaki cheesecake'i yapmayı planlıyordum ama erkek kardeşim "abla sen de ya yeşil pasta yapıyorsun ya da cheesecake" diyince good food dergisinden farklı tarifler aradım. ilk tarif londra'daki clarke's restoranının sahibi sally clarke ait. ben clarke'ın tarifindeki bir-iki malzemeyi değiştirdim. sonuçta pastırma ve taze soğan patatese çok değişik ve güzel bir lezzet kattı ve tahminimden daha güzel bir yemek oldu.malzemeler:

  • 18 taze patates (küçük boy)

  • 1 yemek kaşığı tereyağı

  • 1 avuç taze soğan demeti

  • 4-5 pastırma dilimi

  • 1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

  • tuz

  • karabiber


hazırlanması:

1. patatesleri soğuk suyla yıkayın. önceden kaynatılıp tuz atılmış suyun içinde yumuşayana kadar haşlayın.

2. tereyağını eritin. taze soğanları kesip tereyağında 1-2 dakika soteleyin.

3. patatesler haşlanınca sularını süzün. sotelenmiş soğan, zeytinyağı, tuz ve karabiber ile patatesleri karıştırın. bunları bir tabağa alın ve üzerlerine küçük parçalara ayrılmış pastırmaları serpin. gerekirse biraz daha zeytinyağı gezdirin.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011