közlenmiş patlıcan tava

29 Ekim 2008 Çarşamba

Kozlenmis_patlican_tava



yemek yapma görevinin bende olduğu pazar günlerinden birinde Semanur'un tarifini denemiştim. şimdiye kadar yaptığım en kolay ve lezzetli yemeklerden biri oldu.  ben patlıcanları  ve biberleri ocağın üzerine közledim. ama bütün ocak patlıcan parçaları ile dolunca gelecek sefere fırını kullanmaya karar verdim.  yaptığım ilginç yabancı yemeklerden sonra ailem bu tarifi çok sevdi. tarif için teşekkürler Semanur!

Malzemeler

  • 4-5 adet patlıcan

  • 4-5 adet biber

  • 2 orta boy domates

  • 300 gr kıyma

  • 1 adet soğan

  • Üzeri İçin

  • 2-3 diş sarımsak (ben eklemedim)

  • yoğurt


Hazırlanması:

  1. patlıcanlar delinir. biberlerle birlikte közlenir.

  2. 2 kaşık zeytinyağında soğan ilavesi ile kıyma kavrulur. soyulup küçük küçük doğranmış patlıcan ve biberler tavaya eklenir. biraz pişirildikten sonra küp doğranmış domatesler ilave edilerek pişirilir.

  3. servis yaparken üzerine sarımsaklı yoğurt dökülür. istenirse en son kızdırılmış ve kırmızı biber eklenmiş yağla servise sunulabilir.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011