patlıcanlı vezir kebabı

29 Ekim 2008 Çarşamba



Patlicanli_vezir_kebabi_2



Pazartesi günleri bizim evde yıllardır temizlik günü olarak anılıyor. Benim titiz annem bu günlerde çok yorulduğu için bir de yemekle uğraşmasın diye son birkaç haftadır pazar günleri ana yemekler  pişiriyorum. Dün de lisemin mezunlar derneğinin açılış toplantısından dönünce evdeki patlıcan ve kabaklar ile ne pişirebilirim diye düşünmeye başladım. Genelde fırın yemeklerini pişirmeyi daha çok sevdiğimden annemin defterinin ilk sayfalarında yer alan patlıcanlı vezir kebabında karar kıldım.

Aslında tarifte kıymalar küçük parçalar halinde ekleniyordu ama ben baştan daha lezzetli olsun diye antep kebabı tarifindeki köfte harcını yuvarlayarak ekledim. Sonradan eklenen malzemeler ile kıymalar aynı köfte gibi oluyor, bu yüzden sizin benim kadar uğraşmanıza gerek yok. Bir de ben normalde çok fazla kızartma pişirmediğim için bunu da kızartmadan denemeyi düşünüyordum ama o zaman lezzeti azalabilir diye vazgeçtim.

malzemeler:

  • yarım kg köftelik kıyma

  • 1 kg patlıcan

  • 3-4 kabak

  • 2 kuru soğan

  • 4-5 sarımsak

  • 4-5 sivri biber

  • 3-4 domates

  • tuz

  • karabiber

  • yarım su bardağı süt veya su

  • 1 yumurta

  • süslemek için domates & maydanoz


hazırlanması:

  1. Patlıcanları ve kabakları küp küp doğrayıp kızartın. Fazla yağlarını iyice süzüp borcama yerleştirin.

  2. Soğan, sarımsak ve sivribiberleri doğrayıp zeytinyağında soğanlar ölene kadar kavurun. Kıymadan küçük parçalar koparıp tencereye ilave edin. Onlar da biraz kavrulunca soyup küp küp doğradığınız domatesleri ekleyin.

  3. Tuz ve karabiberi ekleyip altını kapatın. Tenceredeki karışımı kevgirle yağını süzerek alın ve borcamdaki sebzelerin üzerine yayın.

  4. Yumurtayı sütle çırpıp borcamın üzerine gezdirin. Domates ve maydanoz ile süsleyerek 200C fırında pişirin.



Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011