buğdaylı sebze yemeği

29 Ekim 2008 Çarşamba



Bugdayli_sebze_yemegi



pazar günü sırf sitede sürekli hamur işi olmasın diye yaptığım bir tarif bu.  tarifi foruma Gülsüm yollamıştı.  ben 1 su bardağı aşurelik buğday ve buzdolabında duran önceden haşlanmış tavuk etlerini kullandım. (gülsüm etin miktarını belirtmemişti. ben 2 parça eti küçük küçük doğradım.) kereviz saplarını evde olmadıkları için eklemedim.  bir de buğdayın haşlama suyunu dökmeyip yemeğe ilave ettim.

tarif için teşekkürler Gülsüm!

malzemeler:


  • 1 su bardağı buğday, haşlanmış

  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı

  • 1 yemek kaşığından biraz fazla domates salçası

  • 1-2 patates

  • 1-2 havuç

  • 3-4 kereviz sapı

  • tavuk eti veya kuşbaşı et

  • su veya et suyu

  • tuz, karabiber



hazırlanması:


  1. haşlanmış tavuğu doğrayıp zeytinyağında çok az kavurun. salçayı ekleyip bir iki kez karıştırın.

  2. doğradığınız sebzeleri ekleyip 2-3 dakika daha kavurun.  haşladığınız buğdayı suyu ile ilave edip karıştırın. bir miktar daha (sebzelerin çok az üzerine çıkacak kadar) kaynar su ekleyin.

  3. tuzunu ve karabiberini ekleyip pilşmeye bırakın. pişerken su az gelirse kaynar su ekleyin.




Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011