~~EnFeS KuRaBiYe'M~~

15 Aralık 2009 Salı

Bayramda geçtiii bittiiii. Ne çabuk akıyor zaman.Zaman mı bize hoyrat yoksa biz mi zamanı deli gibi harcıyoruz bilemiyorum.:)
Bayram çok güzeldi eş dost tüm sevdiklerimiz kızdıklarımıza kırgınlıklarımızında bittiği mübarek bereketi bol günler. bazısını ağlattı bazısını güldürdü. bazısına aş verdi. Öyle böyle derken geçti gitti.:)

Bende bugün tatlı yiyelim tatlı sohpetleimize devam edelim diye yarın kayınvaldeme gelicek bayram ertesi misafirlerimiz için kurabiye yaptım.:)

NİŞASTALI ÇUKULATALI KURABIYE
aslında ben tamamen göz kararı ayarladım (her zaman ki gibi) benim pek ölçü kullanma adetim yoktur. tamamen göz kararı.
yinede yazıyım :)
1 paket margarin
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 ya da 1.5 s.b. şeker
2 s.b.yakın un
gerisi nişasta 3 ya da 3.5 s.b. kadar
hamur kulak memesi yumuşaklığında olucak.
ayrı bir yerde benmari usulü iki paket kare bitter çukulata erittim.
hamuru 1 cm kalınlığında merdaneyle açarak istediğim kalıplarda kestim.
175 derecelik fırında beyaz kalacak şekilde pişirdim.
piştikten ve ilk sıcaklığı çıktıktan sonra kurabiyenin bi tarafını önce erimiş çukulataya sonra toz fıstık veya hindistan cevizine batırdım. daha sonra çukulata donuyor zaten.
telefonla çektiğim için fotoğraf kalitesi prk iyi değil ve fala zamanımda yokti çok özenli çekemedim.
ama tadı görüntüsünden nefis söleyim. :))



Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011