kremalı balkabağı çorbası

20 Aralık 2009 Pazar



dün akşamdan beri hava yağmurlu ve oldukça soğuk.sabah bir ara güneş gülümsedi ama o gülüşten şu an eser yok karanlık,yağmurlu ve soğuk bir hava var İzmir'de...
havaya inat akşam için içimizi ısıtacak güzel bir çorba hazırlamak istedim.
daha önce balkabağından çorba pişirmeyen arkadaşlarıma mutlaka deneyin derim...
tadı havuç çorbasına benziyor...
ayrıca balkabağı yüksek oranlarda A, C ve E vitamini gibi antioksidan maddeleride içerdiği için şu günlerde öğünlerimizde olmalı diye düşünüyorum...
farklı pişirme şekilleri var çorbamızın ben kendi damak zevkimize göre bu şekilde pişiriyorum.denemek isteyenler için:

malzemeler:
1/2 kğ balkabağı
1 orta boy havuç
1 orta boy patates
1 orta boy kurusoğan

1 küçük kutu krema
tuz-toz muskat

malzemeleri iri parçalara kesip düdüklü tencereye koyun.üzerine tavuksuyu yoksa normal su ilave edin ve 25 dk. kısık ateşte pişirin.
ateşten alıp basıncı düşünce tencerenin kapağını açın.
el blendırı ile tüm sebzeleri çekin.
üzerine 1 kutu krema-- 1 çay kaşığı dolusu toz muskat--ve tuzunu kontrol ederek biraz daha tuz ilave edin.tekrar mikserden geçirin.
ve ateşe alın.10 dk kadar kaynatın.
servis için üzerine biraz krema ve file fıstık serpip sıcak sıcak servis yapın....
not:
ÇORBAYA YAĞ İLAVE ETMEDİM.KREMA EKLEDİĞİM İÇİN....



şimdiden afiyet olsun.güneş gibi içinizi ısıtsın....sevgiler....

Kaynak Site

yeturlalezzetkareleri


Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011