zencefilli kurabiye

20 Aralık 2009 Pazar



tüm ziyaretçilerime güzel bir hafta diliyorum.haftaya sizlere çok sevdiğim bir kurabiye tarifi ile başlamak istedim... denemenizi özellikle tavsiye ediyorum zencefil,tarçın ve mahlebin eşsiz lezzet ve kokusu ve ağızda dağılan kıvamı ile harika bir kurabiye.dilerseniz sade dilerseniz beyaz veya bitter çikolata ile veya renkli glazürlerle süsleyebilirsiniz kurabiyelerinizi...ben bitter çikolatayı tercih ettim.

malzemelerimiz:

1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı buğday nişastası
1 yumurta
150 gr tereyağı oda ısısında
1 çay kaşığı dolusu zencefil
1 çay kaşığı dolusu tarçın
1/2 çay kaşığı mahlep
1/2 çay kaşığı karbonat
ve kulak memesi kıvamını alana dek un
hamurumuzu yoğuruyoruz.çok ince olmamak kaydı ile merdane ile açıyoruz.kalıplarla kesip kağıt kaplı tepsiye diziyoruz.150' fırında iyice kuruyup hafif pembeleşene dek pişiriyoruz.



soğuduktan sonra dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz...tercihen teneke kutuda saklarsanız uzun süre tazeliğini korursunuz...



deneyeceklere şimdiden kolay gelsin ve afiyetler olsun....
haftanızın enerjik , sağlıklı huzurlu geçmesi dileklerimle....görüşmek üzere sevgiler...

Kaynak Site

yeturlalezzetkareleri


Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011