Kurabiyelerimin tarifi:)

20 Aralık 2009 Pazar



Belki bulmanıza yardımcı olu diye resiminide koydum şekerin..

öncelikle şeker hamurundan bahsedeyim çünkü 1 gün bekleme süresi var..
ŞEKER HAMURU:
1 paket marshmellow jelibon şeker
4 su bardağı pudra şekeri
4 yemek kaşığı su

KURABİYE HAMURU:
1 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı mısır nişastası
1 su bardağı un (benimkinin kıvamı anca 2.bardak unda tuttu)
150 gr yumuşamış tereyağı (ben kokusunu kurabiyede sevmediğimden becel margarin kullandım)
portakal kabuğu rendesi
2 yemek kaşığı portakal suyu

YAPILIŞI:
KURABİYE İÇİN
yağı unu ve yumurtayı mikserle çırpıp nişastayı ekledim sonra ununu ve portakal kabuklarını ve suyunu ekletip iyice yoğurdum. kabartma tozu koymayın çünkü kabardığında şeker hamuru sabitlenmiyor. hamurun kıvamı için un eklemeyi ele yapışmadığında bırakın bence. sert bir hamur olmamasına özen gösterin. sonra bunları ince şekilde açıp kalıpla kesiyoruz resimdeki gibi. yağlı kağıt üzerinde çalışın hep yoksa parçalanıyor denendi çünkü:) snra 180 derecede üstü kızarana kadar pişiriyoruz. fırının başında bekleyin benimki 3 dakikada oldu. sonra altı kararıyor hiç güzel olmuyo..

ŞEKER HAMURU İÇİN:
Bim'den aldığım bu şekerleri önce rengine göre ayırdım sonrada önce pembeleri 30 saniye ısıttım eriyince üstüne bool miktarda pudra şekeriyle yoğurdum.. sakın elinizi sokmayın çünkü inanımaz yapışıyor kaşıkla yoğurun önce..
aynı işlemi beyaz içinde uygulayıp iyice streçleyip 1 gün beklettim..
kullanıcağım zaman mikrodalgada 10 saniye eritip gene pudra şekeriyle açıp kalıplarla kurabiye kestiğim gibi kestim.. işte buuu kadarrrr

BİRKAÇ DİP NOT:
---şeker hamuruna sakın eldiven sokmayın çok kötü sonuçlar alabilirsiniz.
---yapıştırma işlemini ben ılık suyla yaptım.
---Bimden aldığım haribo marka marshmellow şekerler 175 gr'dı. ve bu şekerlerle sadece benim gibi kalıpları olan biri maximum 10 tane kurabiye çıkartır ona uygun alın..
---şeker hamuru fırına sürülmeyecek sadece kurabiyenin üstünde bir kat şeklnde yeniyor. zaten şeker olduğu için bir zararı yok:)


Yorumlar için cevaplar:)

vespa girl make up, doğum yapıcak arkadaşım yok tatlım ya olsa biberon gibi kalıplar alıp çok güzellerini yapardım bunlar erkek arkadaşıma.. kırmızı olanından bulamadığım için pembe oldular:) diğer sorunun cevabı ise ılık suyla fixledim..
serrose, tarife ulaşabilirsin burdan tatlım sadece dediklerime uyun çünkü ben çok uğraştım bu yanlışları yaptığım için
seçilcim, hayır canım gıda boyası değil yani şekerin içinde vardı ben sonradan eklemedim.. istenirse eklenebilir tabii..
chunli beauty, teşekkür ederim:)
eb, sağol canım tarife bu posttan ulaşabilirsiniz.
esraca, teşekkür ediyorum. evet çöp şiş kullandım yarısından kesip daha kurabiyelerimi fırınlamadan altlarına geçirdim.. üstüste nasıl yaptın derken sanırım yapıştırmayı soruyosun, ılık suyla yapıştırdım birbirlerine katların..

yapanlar olursa bana resmini ve görüşlerini mail yoluyla atarsa çok sevinirim:) kolay gelsin şimdiden:) iyi günler diliyorum..

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011