yumurta sarısından kurabiyeye

20 Aralık 2009 Pazar


bu tarifi çok eskiden sevgili arkadaşımfosininhalasında yemiştim
tadı çok hoşuma gitmişti o zamanlar kızıma hamilemiydim yoksa daha çokmu küçüktü hatırlamıyorum
ama nereye gitsem bu tariften yapıyordum çokda beyeniliyordu zaten un kurabiyesi gibi oluyor dışını kakao ve pudra şekeri ile bulayıncada daha bir güzel hale geliyor şiddetle tavsiye ederim hem bu şekilde yenmeyen yumurta sarıları çöpe gitmemiş oluyor
çünkü çoğu çocuk gibi benim kızımda yumurta sarılarını yemiyor sadece beyazını
kızım yumurtanın sarısını niye yemiyorsun diye sorduğumda
ben onu yemem ağzıma yapışıyor diyor:))
gelelim tarife
malzemeler
bir paket margarin veya tereyağ
yarım çay bardağı pudra şekeri
bir paket vanilya
bir paket kabartma tozu
aldığı kadar un
ve 2tane haşlanmış yumurta sarıları


yapılışı

tüm malzeme karıştırılıp çok yumuşak olmayan bir hamur elde edilir.istenilen şekiller verilip hafif kızarana kadar pişirilir.
soğuyuncada bir yemek kaşığı kakao ve 2kaşık pudra şekeri karışımına bulanır ve servis tabağına dizilir


ben hamuru yoğurup merdaneyle çok kalın olmayacak şekilde açtım ve bir kova dolusu kurabiye kalıbıyla beni sabırsızlıkla bekleyen kızımın ellerine bıraktım
istediği kalıpla istediği şekilleri çıkarttıp tepsiye dizdi
hemen fırına verdim 160derecede pişirdim ve fırının başında bekleyen kızım afiyetle yedi
tarif için arkadaşım fosiyeteşekkür ederim ben unutmuştum bu tarifi

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011