AHUDUDULU DOĞUM GÜNÜ PASTASI

10 Ağustos 2009 Pazartesi

Bu pastayı dün gece doğum günü olan canım kardeşim Gül Zuhal için yaptım. Sayfası ve tarifleri benim için bir okul niteliğinde olan sevgili Zinnur'un(Bizim pastane) klasikleşen tariflerinden olan bu pasta bizim evde çok sevildiğinden, istekler de ahududu olduğunda, ilk aklıma gelen çeşit oluyor. Zinnur'un da dediği gibi bunca krema ve çikolataya rağmen tadındaki hafiflik yiyenleri ve beni memnun ediyor.

Biraz tecrübe gerektiren çikolata bantlı pastalar yapmak bana eğlenceli geldiğinden, yaptıklarımı çok beğenmesem de tercihimi yine bu yönde kullandım.Her denediğimde farklı tecrübeler edinmiş olmak bir sonraki sefer için beni daha da heveslendiriyor.


Canım kardeşim, doğum günün kutlu olsun. İyi ki doğmuşsun, iyi ki kardeşimsin ve yanımdasın.

Tarife geçmeden önce bu pastayı daha önceleri de pek çok kez yaptığımı ve yiyenlerden tam not aldığını söylemeliyim. Zinnur bu pastayı anlatırken Divan pastanelerinin daha önceleri yaptığı frambuazlı pastalarını anımsattığını söylemiş.Bence de haklı. Bazı meyveler siyah bitter çikolata ile çok güzel birliktelik ve lezzet sağlasa da ben ahududunun tadının baskın olduğu beyaz kremalarla yapılan bu pastayı çok daha lezzetli buluyorum.

Zinnur'un bu pasta ile ilgili söylediklerinden ve çok açıklayıcı tarifinden sonra benim yazmam ne kadar doğru olur bilemiyorum ancak hiç değilse yaptığım değişiklikleri anlatayım.

Zinnur tarifinde pastayı baton şeklinde inşa etmişti. Ben, doğum günü pastası olacağı için yuvarlak bir şeklin daha uygun olacağını düşünerek pandispanyasını sevgili Işıl'ın (Hanımiş)


Vanilyalı Cenuaz kekini 24 cm.lik kelepçeli kalıpta pişirdim ve pandispanya soğuduktan sonra 3 parçaya böldüm.

Zinnur bu pastada taze ahududu kullanmamızı öneriyor fakat bu mevsimde bulamayacağım için ister istemez yazdan dondurmuş olduklarımı çözdürüp sularını süzdürdükten sonra kullandım. Yazdan yapmış olduğum ahududu sosunu daha önceleri kullanıp bitirdiğim için Fransadan aldığım sosu kullanmak zorunda kaldım.Renk ve görünüm olarak evde hazırladıklarım kadar beni memnun etmese de hiç bir gıda boyası kullanmamış olmanın gönül rahatlığını yaşadım.

Beyaz çikolatalı krem peynirli kremada ise krem peyniri yerine tadını daha hafif bulduğum creme fraiche kullandım.
dBunların haricinde yaptığım değişiklik ise daha büyük boyutta bir pasta olacağı için kullanılan her iki kremanın miktarını 1/3 oranında artırmak oldu.(Süt kreması ve krem peynirli krema).Bunlarda ölçü veremiyorum, çünkü bir kağıda not almadan hesap makinesi ve mutfak terazisi önümde kendimce çok pratik olarak bu işi hallettiğimi düşündüm. (Tabi sizler tarif isteyince de ne yapacağımı şaşırdım).Yine de Zinnur'un yaptığı kadar bol kremalı olmadı ama kremaların içerdiği yağ miktarlarını gözönünde bulundurarak bu miktar lezzet olarak da bize kafi geldi.

Biliyorum biraz karışık bir anlatım oldu ama Zinnur da aynı şeyi söylüyor. Birkaç krema, ahududu sosu, ganaş derken kafalar iyice karışıyor. İyisi mi ben bu konuda sizleri Zinnur'un bloğuna "ahududulu pasta" başlığı altındaki bu tarifi okumaya davet edeyim. Hem birinci elden ve de çok güzel anlatımıyla baş başa bırakayım.

Bu pastada uyguladığım bant ise daha önceleri yabancı kaynaklı bir blogda görüp esinlendiğim bir modeldi. Bunun için pastanızın yapımını tamamen bitirip etrafını da krema ile kapladıktan sonra çevresini hesaplayın. Benim pastamın çevresi 80 cm. yüksekliği de 6 cm. idi. Bu ölçülerde bir asetatlı kağıt hazırladım.(asetatı büyük kırtasiyelerde bulabilirsiniz) Çok uzun bir şerit olduğu için daha önceki deneyimlerinden yola çıkarak söyleyebilirim ki yağlı kağıda yaptığınızda aynı sonuç alınmıyor.

Bandın hazırlanması için önce 125 gr. kadar beyaz kuvertür çikolatayı benmari usulü erittim ve iki ayrı tabağa birer çorba kaşığı çikolata koyup içlerine kürdanın ucuyla (birine biraz daha az olmak üzere) gıda boyası koyarak iki farklı renkte çikolata elde ettim. Düz bir zemine serdiğim asetatlı kağıt üzerine bu çikolataları noktalar halinde damlatarak buzdolabına sığmadığı için balkonda donmalarını bekledim. Donduklarından emin olunca kalan beyaz çikolatayı bu noktaların üzerine döküp spatula yardımıyla kenarlardan biraz taşacak şekilde yaydım. Biraz bekleyip bunun da donduğunu gördükten sonra pastanın etrafına sardım ve bir ucundan dikkatlice tutup çekerek pastadan sıyırdım. Bu aşamada çok dikkatli olmak gerekiyor. Aksi halde bandınızda kırılmalar olabilir.

Ben üstünü şeker hamurundan yaptığım güllerle süsledim. Sizler isterseniz başka şekillerde süsleyip pastanızı tamamlayabilirsiniz.

Tarifi tamamen vermediğim halde yazının bu kadar uzun olması gözünüzü korkutmasın. Biraz oyalayıcı bir pasta ama lezzeti buna değiyor.

Güzel bir hafta sonu dileklerimle...

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011