Bol cikolatali ve cilekli muzlu pasta

10 Ağustos 2009 Pazartesi








Selam arkadaslar,
umarim hepinizin hafta sonu tatili benimki gibi güzel geciyordur. Bugün ailecek yine hep beraber annemlerde toplandik, sezonun ilk mangali yakildi ve afiyetle yemekler yenildi ve aksamin sonunda bu gördügünüz pasta tatli olarak bu günü bize noktalatti.

Bu seferki pastayi yaparken hazir ürünlerden cok yardim aldim, itiraf ediyorum. Ne pandispanya pisirme ve kesme derdim vardi, nede krema sorunum. Buda isime gelmedi degil yani, aceleden hazirladigim icin kararimin benim icin ne kadar dogru oldugunu anladim.

Annem ve babam bugün damatlarini ve ogullarini biraraya toplayip onlara bahcesini bu sezon icin kazdirdi!!! Yani erkeklerin isi zordu, ama hep beraber üssesinden geldiler. Yorgunlugun üzerinede mangal keyfi vardi ve öyle de oldu zaten.

Uzakta oturan kiz kardesim Sükran'da gecen hafta yaptigim cheesecake-muffinler icin abla aklimda kaldi deyince bende hemen kafamda böyle bir pasta yapmayi planladim. Ama icindede mutlaka benim sevdigim meyveler ve tadlar olmaliydi ve iste bu karsinizdaki pasta cikti ortaya.

Bol cikolatali ve cilekli muzlu pasta

Malzemeleri:

- 1 adet 3 katli sade pastaban
- 1 paket Dr. Oetker Mousse au Chocolat Tortencreme
- 1 muz
- 400 ml soguk süt
- 200 ml sivi krema
- 125 gr taze frambuaz
- 200 gr cilek
- beyaz kuvertür cikolata


Yapilisi:

1. Ilk önce krem santiyi hazirlamakla basladim ise. 400 ml sütü ve 200 ml sivi kremayi krema tozuyla birlikte 3 dakika boyunca koyulasana kadar cirptim, krema sonradan cikolatali mus kivamini aliyor ve buzdolabina kaldirdim.

2. Daha sonra bir tane muzu ve cilekleri yikadim, kuruladim ve halka halka kestim. Daha sonra pastam icin pastabanin ilk katini servis tabagina aldim ve üzerine ince bir tabaka bu kremadan sürdüm ve üzerine cilekleri dösedim ve onlarin üzerinede yine bir tabaka krema sürdüm ve ikinci kati üzerine kapattim.

3. Bu katin üzerinede ayni islemlerle muzlari dösedim ve en son katini kapattim ve pastamin tamamini bu kremayla sivazladim. Üzerine krema torbasiyla degisik süslemeler yapacaktim fakat bu kremanin icinde bulunan kücük cikolata parcaciklari bana biraz bir zorluk yasatti, icindeki minik cikolata parcaciklari duy ucunu tikadi ve bende istedigim gibi süsleme yapamadim.

4. Bunun üzerine benimde aklima hemen buzdolabimda biraz beyaz kuvertür cikolata geldi, o kuvertürü bir sebze soyacagiyla kazidim ve pastamin üzerindeki kusurlarin üzerine serptim, biraz daha artan beyaz cikolatayida bir buzluk posetinin icine attim ve kaynar suda biraz beklettim ve erittim ve ucunu cok kücük bir sekilde kestim ve pastanin üzerine bu görünen süslemeleri yaptim. Tabii ki daha önceden frambuazlarida pastanin üzerine pozisyonlamistim. 3 saat kadar sogutmamiz gerekiyordu, bu arada tabii ki bizler yemeklerimizi yemistik, caylarimizda bittikten sonra kahvelerle birlikte pastamizi servise cikarttik ve afiyetle yedik. Herkesin cok hosuna gitti, ikinci bir dilim isteyenler bile oldu!!

Afiyet olsun!!!

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011