Parmak Kurabiye / Finger Plaetzchen

10 Ağustos 2009 Pazartesi


Doğum günü menüsünden parmak kurabiyeler:)

Parmak kurabiyeleri Sevgili Gül'ün sayfasında görüp oğluma gösterdiğim zaman doğum günüme yaparsın anne demişti, ama bana zor geldiği için geçen sene ertelediğim kurabiyeleri bu seneki doğum gününe tekrar isteyince artık erteleyemedim:))
Görünüşleri biraz ürkütücü olsa da lezzeti güzel bir kurabiye oldu:)

Tarifin orjinaline buradan ulaşabilirsiniz...


Malzemeler:

  • 125 gr oda sıcaklığında tereyağı
  • 125 gr şeker (100 gr ~ 1 çay bardağı toz şeker kullandım)
  • limon kabuğu rendesi
  • minicik tuz
  • 2 yumurta sarısı
  • 250 gr un (bende daha az un aldı)
  • 10-15 adet kabukları soyulmuş badem (bende file badem vardı onlardan kullandım.)
Hazırlanışı: Yağ,şeker ve tuz parmak uçları ile birbirine iyice yedirilir. 2 yumurta sarısı ve limon kabuğu eklenip yoğrulur. Son olarak da un eklenip yğorulur ve 20 dk buzdolabında bekletilir.

Şekil vermek; Uzun uzun ince rulolar yapılıp eşit şekilde parçalara ayrılır.Tırnak kısmı, çay kaşığının tersi ile bastırılıp bademin bir parçası yerleştirilir.Parmak üzerinde ki çizgileri vermek için,iki kez boğum yapılır ve boğumların tepeleri bıçakla çizilir.

Yumurta sarısına minicik şeker ve su eklenip karıştırılıp parmakların üzerine sürülür.175 derecede pişirilir.



Not: Tarifi şeker miktarı dışında aynen uyguladım, bir süre sonra parmak yapmaktan sıkılınca bazısını reçelli kurabiyeye çevirdim:)
Reçelli kurabiyeler için: Hamurdan küçük parçalar alıp yuvarlayıp ortalarını parmağımla çukurlaştırdım, önce yumurta akına sonra da hindistancevizine batırıp tepsiye dizdim, fırında pişerken kabardıklarını görünce ortalarına tekrar çukur olması için bastırdım.
Piştikten ve soğuduktan sonra kurabiyelerin ortasındaki çukurlara reçel ve nutella koydum.


İlgili bağlantılar;
* 7 yaş pastası ve menüsü

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011