Bir çorba bir tatlı

10 Ağustos 2009 Pazartesi



Bu postta evde kalan malzemeleri değerlendirdiğim iki tarifi göz kararı ölçülerle vereceğim. İlki "limonlu tavuklu şehriye çorbası". Ben bu çorbayı çok seviyorum. Özellikle de kış aylarında süper oluyor. Çorba için; önceden haşlanmış 1 adet tavuk göğsünü ince ince elinizde parçalayın. Tencereye 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı koyarak, yemeklik doğranmış 1 adet kuru soğanı kavurun. Üzerine yaklaşık 1 çay bardağı tel şehriyeyi ekleyerek, karıştırın. Birer tatlı kaşığı domates ve biber salçası ekleyin. Üzerine su ekleyerek şehriyeler pişene kadar kaynatın. En son tavuk etini ve ağız tadınıza göre limon suyunu ekleyin. Bir taşım daha kaynatın. Nanesini ve tuzunu da ilave ederek, ocaktan alın.



Diğer tarifin adını bilmiyorum. Tamamen uydurma oldu. Şöyle diyebiliriz; "orman meyveli, pudingli ekmek tatlısı". Tüm malzemeler dolapta durup duruyordu ve hepsini bu tatlıda birleştirmeye karar verdim. Kuru ekmekleri büyük boy kare borcama yerleştirdim. Buzluktaki böğürtlen ve ahududuları bir tencereye aldım. Su ve şeker ekleyerek kaynattım. Kaynatınca meyvelerin şekli şemali kalmadı ama olsun :). Suyunu süzdürüp ekmeklerin üzerinde gezdirdim. Bu arada 1 paket çilekli pudingi 2,5 - 3 su bardağı sütle pişirdim. Eğer evde 1,5 paket veya 2 paket pudinginiz varsa daha güzel olacaktır. 1 paket bu tepsiye az geldi. Pişirdiğim pudingi ıslatılmış kuru ekmeklerin üzerine yaydım. En üste de meyveleri yerleştirdim ve dolapta soğumaya bıraktım. Dilim dilim kesip servis yaptım. Gayet lezzetli bir tatlı oldu..

Afiyet olsun..

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011