Zeytinli,Cevizli Tuzlu Kurabiye

10 Ağustos 2009 Pazartesi

IMG_4678

Tarifini Sofra dergisinin eski bir sayısından aldığım nefis tuzlu kurabiyeler...

Malzemeler:
  • 125 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çorba kaşığı sirke (elma sirkesi kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı tuz (tuz eklerken zeytinin tuzunu gözönünde bulundurun, ben de bu miktar kafi gelmişti)
  • 1 çay bardağı çekirdeği çıkarılmış siyah zeytin
  • 1 çay bardağı çekilmiş ceviz
  • 3 su bardağı un (ben bir kısmını kepekli un kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
üzeri için: 1 yumurta sarısı (yumurtanın kalan beyazını da hamurun içine ekledim), susam, çörekotu, ayçekirdeği içi vs.

IMG_4698
Hazırlanışı: Oda sıcaklığında beklemiş tereyağı, zeytinyağı, sirke, yumurta beyazı, yoğurt ve tuzu bir kabın içinde karıştırın. Karışıma küçük doğranmış zeytin, ceviz, un ve kabartma tozunu ekleyip yoğurun. Yoğrulan hamuru merdaneyle düz bir zeminde parmak kalınlığında açın. Kurabiye kalıpları ile şekil verin. yağlanmış fırın tepsisine dizin. Fırça ile üzerlerine yumurta sarısı sürün. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirin. Bende 30-35 sürdü pişmesi.

Notlarım: * 2,5 bardak un eklediğimde ele yapışmayan yumuşak bir hamur olmasına rağmen ben tarifteki gibi 3 bardağa tamamladım, bir kısmını da kepekli un olarak ekledim, sonuçta kıyır kıyır kuru pasta tadında bir tat çıktı ortaya.
Tarifte bir çimdik tuz yazıyordu, bu miktar ilk yapışımda az geldiği için ikinci yapışımda miktarı artırdım, sizler de kullandığınız zeytinin tuzluluk oranına göre ekleme yapınız. Ayrıca tuzlu kurabiyelerdeki hafif şekerli tadı sevdiğim için hamuruna şeker ekledim.
* Bu tuzlu kurabiyeleri ilk yaptığımda şekilli kalıplarla kesmiştim, ikincisinde yuvarladım.
* Tuzlu kurabiyelerin hamuruna dilerseniz kekik, pul biber de ekleyebilirsiniz, hatta tarifteki zeytin ve cevizi eklemeden de nefis bir tuzlu kurabiye elde edebilirsiniz.
~~~~

Aşağıdaki fotoğraf ise 3 sene kadar önce şekilli kalıplarla yaptığım hali.
















Bu tarifi deneyenler;
* Bonibonlu çiçek kurabiyeler ve Cevizli-zeytinli kurabiyeler --Ab-ı hayat
* ZEYTİNLİ FINDIKLI TUZLU KURABİYELER -- Derin'in Pasta Salonu

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011