Halley Pasta

10 Ağustos 2009 Pazartesi

IMG_7122

Yorumlarda en çok pastanın tarifi merak edilmiş, pastanın tarifini Sevgili Pelin'in(Pelinin Pastanesi) sayfasından aldım. Ölçüler gözüme çok göründüğü için yarım ölçü denemeyi düşünüyordumki, Sevgili Neslihan'ın sayfasında bu fikrimin yerinde olduğunu gördüm.
Pastanın kekini ve sosunu yarım ölçü, kremasını tam ölçü hazırladım, tabiki krema arttı.

Pastadan tabaklarına alanlar için dışı kakaolu görünen dilimlerin içinden beyaz kek çıkması sürpriz oldu:)
Tarifin orjinaline buradan ulaşabilirsiniz, benim yaptığım şekliyle tarifi yazıyorum.

Malzemeler:

Keki için:
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ(fındıkyağı kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • vanilya

Ara krema için:

Not: İsterseniz aşağıdaki krema ölçülerini azaltabilir ya da tam ölçü hazırlayıp kalan kremayı farklı bir şekilde değerlendirebilirsiniz.

  • 1/2 litre süt
  • 7 çorba kaşığı un
  • 1 yumurta
  • 6 çorba kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 küçük paket labne peyniri

Sosu için: 1,5 su bardağı süt, 3 çorba kaşığı toz şeker, 3 çorba kaşığı kakao

Üzeri için: Hindistan cevizi

Hazırlanışı: Kek için yumurtaları derin bir kaba kırıp şekeri ilave ederek iyice çırpın. Sıvıyağı, sütü ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpın. Unu ve kabartma tozunu ayrı bir kapta harmanlayıp yumurtalı karışıma ilave edin ve kaşıkla karıştırın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dökün. (Ben büyük boy dikdörtgen borcamda pişirdim) Önceden ısıtılmış 175º C de pişirin.

Sosu için şeker, kakao ve sütü karıştırın. Kek soğuyunca su bardağıyla yuvarlaklar kesin veya bıçakla karelere bölün ve her tarafını sosa bulayarak buzdolabında 2 saat bekletin.

Bu arada kremayı hazırlayın. Tencerede un, yumurta, şeker ve vanilyayı karıştırın. Sütü ilave edip kısık ateşte muhallebi kıvamına gelip üzeri göz göz olana kadar pişirin. Altını kapatıp labne peynirini ilave edin ve karıştırın.

Buzdolabında soğuttuğunuz sosa bulanmış keklerinizi bıçakla enlemesine ikiye bölün ve aralarına hazırladığınız kremayı sürün. Pastacıkları hindistan cevizine bulayıp üzerini istediğiniz şekilde süsleyin.


Notlarım: *Ben kekini yarım ölçü hazırlayıp büyük borcam tepside pişirince kek fazla kabarmayıp, yüksekliği az oldu, ama yiyenler bu şekilde olmasının daha iyi olduğunu belirterek benim yaptığım şekilde tarifi aldılar. Daha kalın bir kek isterseniz daha küçük bir fırın kabı kullanabilirsiniz.


* Kremadaki 7 kaşık un ölçüsü gözüme fazla gibi gelmişti, eklerken biraz tedirgin kaşıkları tepeleme çok doldurmadan ekledim, en sonunda labneyi ekledim, ancak labnenin suyu da geldiği için sanırım, çok koyu bir kremam olmadı, kremayı hazırlarken bu noktalara dikkat etmenizi tavsiye ediyorum.

* Kek dilimlerini dolaba koymadan önce soslayıp tepsiye dizmiştim, benimkiler 2,5 saat dolapta kaldı. Kek dilimlerinin alt tarafları tepsiye yapışıp kalıyor, ben de o kısımları kuru kalmasın diye tekrar sosa batırdım. Kek dilimlerini sosa batırdıktan sonra tepsiye gelecek alt kısmını hindistan cevizine batırıp dizmek çözüm olabilir diye düşünüyorum.

*Ara kremam çok yoğun olmadığı için iyice soğuduktan sonra kullandım ve bazılarında taşma ihtimaline karşın kek dilimlerinin arasında fazla krema kullanamadım. Bol kremalı çok daha lezzetli olacaktır. Ayrıca araya kremayla birlikte ince dilimlenmiş muzun da yakışacağını düşünüyorum.

Afiyet Olsun...


Büyük oğlum bugün 7 yaşına bastı, sabah okula giderken pasta siparişi verdi, nasıl olsun diye sorduğumda çilekli ve çikolatalı olsun dedi:))

tarifi deneyenler;
* HALLEY PASTA -- yesildomates 'in mutfagı

* HALLEY PASTA -- lezzet pınarı - PINAR

Benzer Yazılar



1 yorum:

fatmanur dedi ki...

ben çin böreğini çok seviyorum hani şu üçgen gibi var ya onları şimdi anneme yap desem yapmaz ama annemde çok hamarattır.çünkü hiç denemediği için ama tahminim tadı çok güzel

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011