Vanilyalı pandispanya ve çilekli bahar pastam...

10 Ağustos 2009 Pazartesi



Bahar pastamı, sevgili arkadaşım İnci bizi haftasonu evine Hıdrellez kutlamalarına çağırdığı gün yaptım. Baharın gelişini kutlamak için biraraya geliyorduk bana pasta yapmak düştü, bende rengarenk çiçeklerle süslü bu pastayı yaptım. Hıdrellez 5 Mayıs'ı 6'sına bağlayan gece kutlanıyor. Çocuklar ve bizim için çok hoş geçen gecede dileklerimizi kağıtlara yazdık ve gül ağacına bağladık, sabah 5'te kalkılıp dilek kağıtları suya bırakıldı. Yaktığımız ateşin üzerinden en çok olmasını istediğimiz dileklerimizi düşünerek atladık, şarkılar ve türküler söyledik...

Pastamın tarifini Hıdrellez günü verecektim ama yetiştiremedim. Vanilyalı pandispanya ve krema annemin tarif defterinden, annem de anneannemden almıştı tarifi . Çocukluğumuzun sarı kremalı pasta dediğimiz o nefis muzlu pastaları vardı ya işte bu pasta onun çilekle yapılmış ve birkaç yeni malzeme eklenmiş hali. Canım anneanem cevizli pandispanya yapıp aralara sarı krema ve muz koyar, pastayı da bu kremayla ve muzlarla kaplar ve cevizlerle süslerdi. O pastanın tadı hala damağımda, bunca yıldır yediğim pastalardan hiçbiri anneannemin pastasının tadını tutamadı... O tatlı ellerinin ve pandispanyaya kattığı sevgisinin tadı mı pastayı o kadar özel yapıyordu bilemiyorum... Dedemle ikisinin pastayı hazırlamak için mutfaktaki tatlı telaşeleri hala gözümün önünde... Seloşumun cevizleri hazırlaması, muzları dilimlemesi... İşte bu anılar canlanınca bu pastayı hazırlamaya koyuldum...

Ben pandispanyayı fırın tepsisinde yaptıktan sonra ortadan kestim, iki dikdörtgene ayırdım ve her bir parçayı enlemesine tekrar kesip dört kat haline getirdim. Aralara krema ve çilek koyup, üzerini krem şantiyle sıvadım ve şeker hamuruyla kaplayıp süsledim. Buttercream ile kaplama aslında şeker hamuru ile yapılan pastalarda öneriliyor ancak bence buttercream çok yağ ve şeker içerdiğinden pastayı ağırlaştırıyor. Kremşantiyi koyu kıvamda yaparak çok daha iyi sonuçlar alıyorum. Siz şeker hamuru faslını atlayarak çilekli pastanızı yapabilirsiniz ya da muzlu rulo pasta yapabilirsiniz.
Şeker hamuru ile kaplamak ve süsleri de yapmak için 1 kg şeker hamuru yeterli oluyor. Şeker hamuru süslemelerinizi önceden hazırlayabilirsiniz. Çiçekleri kalıplarla kestikten sonra ben ortalarını jöleli şekerle süsledim.

Annemin defterindeki tarifte ölçüler kahve fincanı ile verilmişti, bende pandispanyayı yaparken malzemeleri tarttım ki herkes tam olarak ölçüyü tutturabilsin. Ölçüyü hem gram olarak hem kahve fincanı ölçüsü olarak veriyorum. Tartınız varsa tam ölçü yapmanızı tavsiye ederim, yoksa standard Türk kahvesi fincanını ölçü olarak kullanabilirsiniz.

Pandispanya yaparken fırın sıcaklığı, yumurtaların yeteri kadar çırpılması önemli ayrıntılar.
Çok yumuşacık ve lezzetli bir pasta , kolay gelsin...

Vanilyalı pandispanya




Malzemeler

4 yumurta ( sarıları beyazları ayrılacak)

250 gr. tozşeker ( 4 kahve fincanı)

250 gr. un (5 kahve fincanı un)

1\4 su bardağı su ( bardağın altına limon suyu sık üzerini 1\4'e su ile tamamla) ( 1 kahve fincanı limon suyu+su karışımı)

1 paket kabartma tozu ( una karıştırılacak)

1 paket vanilya


Pastanın kreması için malzemeler

2 yumurta

1\3 su bardağı un ( 1 kahve fincanı)

1 su bardağı şeker

1\2 kg süt

1\2 küçük kutu süt kreması


Pandispanya katlarını ıslatmak için şurup malzemesi

1\2 su bardağı şeker

1\2 su bardağı su

2 çorba kaşığı likör ( ben Bailey's karamel kullanıyorum)


750 gr çilek ( küp doğranmış)
1 poşet hazır kremşantiy ( 1\2 su bardağı süt ile hazırlanacak)

Pastanın hazırlanması
Pastanın pandispanyasını bir gece önceden yapıp, soğuduktan sonra strechleyip kaldırabilirsiniz.
Yapılışı
Fırınımızı önceden 200 dereceye ayarlıyoruz. Fırın tepsisini yağladıktan sonra pişirme kağıdıyla kaplayıp tekrar pişirme kağıdını yağlıyoruz.
Yumurta sarılarını şeker ve vanilyayla karışım krema haline gelip iki katına çıkana dek çırpıyoruz. Suyumuzu ve unu ekleyerek çırpıyoruz.
Diğer tarafta yumurta beyazlarını bir tutam tuz ile, katılaşana dek çırpıyoruz.
Yumurta sarılı karışıma yumurta beyazlarını spatula yardımı ile mümkün olduğunca az sayıda çevirmeyle ekleyerek karıştırıyoruz. Pandispanya hamurunu tepsiye dökerek tepsinin her tarafına eşit dağılmasını sağlıyoruz.
Fırında 20 dakika pişiriyoruz.
Kremanın yapılışı
Yumurtaları şekerle çırpıp, üzerine 1\2 kg soğuk sütümüzü döküyoruz ve unu ekleyerek karıştırıyoruz. Muhallebi kıvamında pişiriyoruz. Muhallebi soğuduktan sonra kremamızı ekleyerek karıştırıyoruz.
Pastamızı hazırlamak için tepsiden aldığımız pandispanyayı ortadan ikiye bölüyoruz. Bu iki adet pandispanyayı enlemesine ikiye bölüyoruz. Pandispanyaların aralarını şurupla ıslatıyoruz. Aralara krema sürüp üzerini çilekle kaplıyoruz ve her katta aynı işlemi tekrarlıyoruz.
Kremşantiyi hazırlayıp pandispanyanın üzerini kaplıyoruz. Eğer şeker hamuru ile kaplamayacaksak pastayı kremşantinin üzerini bol hindistancevizi ile kaplayabilirsiniz.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011