İrmikli fıstıklı kurabiye

10 Ağustos 2009 Pazartesi

IMG_71352

Evde uzun zamandır bekleyen toz fıstıkları değerlendirmek için yaptığım kurabiyeler çok beğenildi. Kurabiyelerin tarifini Sevgili Pelin'den (Pelinin Pastanesi) aldım. Daha önce irmiksiz yaptığım fıstıklı kurabiyelerin bu hali de çok lezzetli oldu...



Malzemeler:

  • 1 su bardağından bir parmak fazla un
  • yarım su bardağı irmik
  • yarım su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı toz antep fıstığı (daha az kullandım)
  • 125 gr tereyağı
  • Üzerine serpmek için pudra şekeri

Hazırlanışı: Unu derin bir kaba alın. Üzerine irmik, tozşeker, toz antep fıstığı ve tereyağını ekleyip yoğurun. Buzdolabında yarım saat dinlendirin. Küçük ceviz kadar parçalar koparıp yuvarlayın ve tepsiye dizin. 170ºC'de ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dk. pişirin. Soğuyunca pudra şekeri serpin.



Notlarım: Fıstıklı kurabiyenin irmikli halini ilk Lezzet dergisinin sayfasında görmüş ve deneme listesine almıştım. Daha sonra Sevgili Pelin'de ölçülerin bardakla yapıldığını görünce o şekilde yapmaya karar verdim.

*Elimdeki fıstık 1 su bardağından 1,5 parmak eksik geldi ve boz fıstık değildi.
Aslında boz fıstık (baklavaların içinde kullanılan yemyeşil fıstık) olsaydı çok daha lezzetli olacağına eminim. Çünkü daha önceki fıstıklı kurabiye yapışımda bu iki toz fıstığı da deneme imkanım olmuştu ve tercihim kesinlikle boz fıstıktan yana, eğer bulabilirseniz fıstıklı kurabiyeyi mutlaka boz fıstıkla deneyin.
*Kurabiyenin hamuru çok kolay toparlanan bir hamur olmuyor.
*Ben kurabiyeleri 25 dk. pişirdim ama 20 dk. yeterli gelecekmiş.



ilgili bağlantılar;
* yeşil fıstıklı un kurabiyesi
* irmikli limon muhallebili kurabiye

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011