ANNELER GÜNÜNE PASTAMIZ - MANDARINEN-KÄSESAHNE-TORTE -

10 Ağustos 2009 Pazartesi









Selam arkadaslar,
yine bayagi bir zaman oldu sizlerle görüsmeyeli, ama fazla uzatmadan malum benim isim gücüm basimdan askindi son zamanlarda. Elda'nin okulu baslayinca ve isin icine birde Umut girince bazen zamanin nerde kaldigini bilemiyorum.

Resimlerde benim kücüklerimin sabah mahmur halleri, daha üzerlerinden pijamalari bile cikmadan cektim onlari, cok tatli oldular, birisinde benim kücük tontisim en sevdigi oyuncagi olan zebrasiyla oynarken ve ilk oturma denemeleri.

Ah, hayat calisirken de evdeykende ayni hizla devam ediyor, Umut nerdeyse 4 bucuk aylik oldu bile, bu hafta ilk asisini oldu bebegim ve hemen arkasindanda hasta oldu yavrum, asi oldugu gün bile ateslenmisti ama onun sonrasinda soguk alginligiyla birlikte öksürük ve de gözlerinin iltihaplanmasi üstüne tuzu biberi oldu, bir dolu ilaclarimiz var, antibiyotikten tutunda göz ve burun damlasin, öksürük surubuna kadar hersey mevcut.

Tontisim bugünlerde biraz daha iyi gibi, bu daha ilk hastaligimiz oluyor, onun icinde bende cok endiseliydim, eh, naparsin, benim gibi böyle arayi nerdeyse 10 sene uzatipta tekrar dogurursan böyle tedirgin olursun. Umut bizim icin zaten ikinci bir ilk cocugumuz gibi oldu!

Bugün Anneler Günü ve bende buradan tüm arkadaslarimin ve beni sessiz sedasiz takip eden arkadaslariminda bu güzel ve özel gününü kutluyorum! Belki biraz gec kaldim ama ancak simdi geldik annemden ve bende hemen firsatini bulmusken pc'nin basina oturdum, resimleri yüklemekle basladim ise ve burdayim.

Aklimin bir kösesinde aslinda hic oradan cikmayan MARDIN'in bir gecenin sonunda annesiz ve babasiz kalan cocuklarimizda var, hala inanamiyorum, Allahim bu bir rüya olsun, gercek olamaz diye benide cok derinden etkileyen ve soke eden bu katliami o cocuklar nasil bunla basedecekler???

Allahim o cocuklarin yoluna güzel bir isik tutsun ve biran önce bu travmadan kurtulmalari icin dua edelim!

Biz dedigim gibi annemdeydik, anneme hediyelerini tüm torunlari tarafindan verildi, eli öpüldü ve güzel mamalar yiyip ictik. Annemler pizza, patates salatasi, kisir, pogaca ve caydan olusan bir menü secmislerdi, hersey cok güzeldi. Günün anlam ve önemine layik bir pastada benden olsun dedim ve sabah erkenden bu hafif pastayi hazirlamaya basladim.

Buyrun tarifi burada:

MANDARINEN-KÄSESAHNE-TORTE
MANDALINALI PEYNIR KREMALI PASTA


Malzemeleri:

Pandispanyasi icin:

- 5 yumurta
- 6 yemek kasigi su
- 1 paket Küchle Biskuit perfekt (pandispanyalar icin özel un ve nisastadan olusan bir karisim, olmazsa da olur)
- 175 gr seker
- 1 paket vanilya
- 1 tutam tuz
- 125 gr un
- 75 gr nisasta
- 1 tepeleme tatli kasigi kabartma tozu

Dolgusu icin:

- 500 gr yagsiz süzme peynir (Magerquark)
- 2 kücük kutu mandalina konservesi
- 2 kutu sivi krema
- 1 paket Agartine (Agar Agar bir baska ismi, yani bitkisel jelatin)
- pudra sekeri üzerine ve süslemek icin Physalis adinda tropikal meyveler, türkcesini maalesef bilmiyorum

Yapilisi:

Pandispanya

1. Yumurtalari, suyu, sekeri, vanilyayi, tuzu ve Küchle Biskuit perfekti karistirma kabina alin, karistirin ve el mikserinin en yüksek deviriyle 7 dakika boyunca köpük köpük cirpin.

2. Unu, nisastayi ve kabartma tozunu karistirin ve eleyerek bu yumurtali karisima mikserin en kücük deviriyle yedirin dikkatlice.

3. Hamuru zemini yagli kagitla kaplanmis bir 26 cm'lik bir kaliba dökün ve üzerini düzlestirin.

Önceden isitilmis firinda 180 derecede 20 - 25 dakika pisirin.

4. Pisen pandispanyayi 5 dakika dinlendirin firindan ciktiktan sonra ve altindaki yagli kagidi dikkatlice üzerinden cekin alin. Sogumaya birakalim ve soguyan pandispanyayi ikiye bölelim.

5. Diger tarafta 2 kutu soguk kremayi sertlesene kadar cirptim ve bir kenara aldim. Bir miktar ilik suyla beraber Agartine (bitkisel jelatini) erittim ve icine süzme peyniri aldim ve karistirdim ve daha sonra bu karisima diger tarafta sertlesen kremayida ekledim, dikkatlice herseyi birbirine yedirdim en son olarak mandalinalarida icine ekledim ve yine dikkatli bir sekilde karistirma devam ettim ki, mandalinalar ezilmesin diye.

6. Pastanin alt tabanini pasta tabagina aldim ve etrafina kelepceli pasta kalibi oturttum ve dolgusunu icine döküp üzerini düzelttim. Kapagini önceden 12 esit parcaya kesmistim, keserken kolaylik olsun diye ve bu parcalarida üzerine dizdim ve buzdolabinda 3 saat sogumaya biraktim.

7. Servisten önce üzerine pudra sekeri eledim ve Physalislerle süsleyip servise hazir hale getirdim ve kahvelerin yaninda harika bir sekilde tadi cikartilarak tüketildi, hem hafif hemde cok kolay bir pasta oluyor, tavsiye ederim.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011