Çikolatalı Fıstık Krokanlı Pasta

10 Ağustos 2009 Pazartesi

IMG_5365

Pastanın kreması için yine çikolatalı, vişneli, fıstık krokanlı pastanın kremasını kullandım.

IMG_5381

Malzemeler:

  • 1 adet kakaolu pandispanya
  • ıslatmak için vişne reçeli+sıcak su
  • Fıstık krokan

Kreması için:

  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı tepeleme kakao
  • 1 çimdik tuz
  • 1 paket (200 ml.) süt kreması
  • 2 su bardağından 2 parmak eksik süt
  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağı damla çikolata

Hazırlanışı: Öncelikle krema pişirilir. Bunun için kalın tabanlı bir tencerede (ben çelik tencere kullandım), mısır nişastası, şeker, kakao ve tuz karıştırılır. Üzerine krema, süt ve yumurtalar eklenerek çırpma teliyle bütünleşene dek çırpılır. (önce yumurtaları ekleyip çırpma teliyle iyice karıştırıp, sütü azar azar ekeyerek çırpmaya devam ederseniz topak olmaz).
Damla çikolatalar da eklenir, orta ateşte kaynayana dek sürekli karıştırarak pişirilir. Soğuyana kadar ara ara karıştırılır.


Servis tabağının üzerine pandispanyanın bir katını koyup, etrafına ayarlanabilir çemberi yerleştirdim. (Öncesinde pastabanın altına yağlı kağıttan hazırlayacağınız üçgenleri yerleştirerek, tabağın temiz kalmasını sağlayabilirsiniz. Sevgili Esra'nın(Acemi Şef) sayfasından ayrıntıları görebilirsiniz). Ben üst yüzeyin daha düz olması için pandispanyanın üst katını tabanda, alt katını da üstte kullandım.

Pandispanya katlarını ıslatmak için 1 bardağın yarısına kadar tanesiz vişne reçeli koyup üzerini sıcak su ile tamamladığım karışımla ıslattım.

Çikolatalı kremanın bir kısmını üzeri için ayırıp kalanı ara kata yaydım, üzerine ufalanmış fıstık krokan serpiştirdim. Fıstık krokanı hazır kullanabilir ya da kendiniz hazırlayabilirsiniz. Ben 2 çay bardağı fıstıkla krokan hazırladım. Ufalayıp bir kısmını üzeri için ayırıp kalanı içinde kullandım.



Pastayı dolapta biraz dinlendirip, çemberi dikkatlice çıkardım, pastanın yanlarını sıvayıp, üzerini süsledim. Çemberi tekrar etrafına değmeyecek şekilde ayarlayıp yerleştirdim, üzerini de kapatıp dolapta dinlenmeye bıraktım.


ilgili bağlantılar;

* Çilekli Çikolatalı Pasta
* 2 Yaş Pastası
* muzlu çikolatalı pasta
* çikolatalı, vişneli, fıstık krokanlı pasta

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011