Ağustos Böceği, Gidenler-Dönenler ve Şeftalili Pasta

10 Ağustos 2009 Pazartesi

Ağustos böceği çizimi, buradan alınmıştır

Bu aralar kendimi tam bir ağustos böceği gibi hissediyorum. Bütün yaz boyunca durmak yorulmak bilmeden Ayvalık, Rumeli Feneri, Çengelköy, Polonezköy, Boğaz Turu ile hafta sonları çalışmayan bünyemi şımartan ben, geçen hafta sonundan itibaren kapı dışarı adımımı atamamaktayım. Bütün yaz gezip tozarken beynimin gri hücrelerine göndermiş olduğum tez önerimi, danışman hocamın maili ile hatırlamış bulunmaktayım. Artık Kasım ortasına kadar hazırlamam gereken nurtopu gibi bir tez önerim var :))) İşin en ilginci, 4 ay önce belirlemiş olduğumuz tez izleme komitemdeki hocalardan üçüncüsünün kim olduğu konusunda en ufak bir fikrim yok. Beynim o kısmı tamamen resetlemiş. Haksız mıyım şimdi ben kendime ağustos böceği demekte?????

Aslında bu yazının konusu benim ağustos böcekliğim değildi ama bunu da yazmadan geçemedim (belki utanırım biraz :)))) ). Bu yazının asıl konusu blog alemindeki yaprak dökümleri. Önce Münevver Abla bıraktı bizi, son yazısıyla. Sonra sessiz sedasız Ebru ve öğretmenim ayrılmışlar aramızdan. Şimdi de Can Pınar. Bilirim, bu iş hobi işi, içten gelmeden olmaz, olmaz da yine de keşke olsa diyorum, keşke karar değiştirseler. Kararınıza saygım sonsuz ama yine de fikir değiştiriseniz diye sizi linklerimden hiç ayırmayacağım, siz blogu kapatsanız bile. Her birinizi yakından tanıdığıma; dost, arkadaş olduğuma çok mutluyum. İyi ki var oldunuz ve iyi ki varsınız...

Bir yandan da yüzümüzü güldürenler var, Ayşem gibi. Bir döndü, pir döndü, sayfayı güncelleme sıklığına ben yetişemiyorum :))))) (itiraf: her ziyaret edişimde ortalama 2 yeni yazı okuyorum). Canım Ayşemim, özlemişim ben senin kalemini, dilini, üslubunu, yani topyekün seni. İyi ki döndün geri...

Şeftalili pasta, Pınar'ın doğum günü pastası, hepinize olsun; hem gidenlere, hem dönenlere...





Malzemeler:


Pandispanya (Emel Başdoğan tarifi):

  • 4 yumurta
  • 115 gr toz şeker
  • 1/3 çay bardağı portakal suyu
  • 75 gr un
  • 35 gr kakao

Krema (Emel Başdoğan tarifi):

  • 3 su bardağı süt
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1/2 su bardağı buğday nişastası
  • 2 silme yemek kaşığı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krema

Ayrıca:
  • 1 adet şeftali
  • 1 çay bardağı damla çikolata
  • 2 paket rulo gofret
  • Süsleme şekeri


Hazırlanması
  • Pandispanya için, öncelikle yumurtanın akları ile şekerin yarısını kar haline gelene kadar çırptım. Başka bir kapta yumurta sarıları ile şekerin diğer yarısını, iki katı hacme ulaşana kadar çırptım. İçine portakal suyunu ilave edip karışana kadar kısa bir süre daha çırptım. Kar haline gelmiş yumurta akı-şeker karışımını da ilave edip, bir spatula yardımı ile, yumurta aklarının sönmemesine dikkat ederek alttan üste doğru karıştırdım. En son, un ve kakaoyu da eleyerek yine alttan üste karıştırdım (un ve kakaoyu birden değil, 4-5 seferde ilave edersem topak kalmamasını sağlamak daha kolay oluyor). 18 cm.lik kelepçeli kabımın altına yağlı kağıt serdim, kek karışımını kalıba döküp önceden 180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dak pişirdim.
  • Krema için, vanilya ve krema dışındaki tüm malzemeleri blender ile karıştırıp pişirdim. Ocaktan indirmeye yakın vanilyayı katıp karıştırdım. Pişen muhallebi soğuduktan sonra, önce 1 paket kremayı mikserle çırptım, ayrı bir kapta soğuyan muhallebiyi de çırpıp, ikisini bir araya kattım ve karışana kadar tekrar çırptım. (Bu ölçüler biraz fazla geldi, yaklaşık 1 su bardağı kadar krema arttı)
  • Soğuyan pandispanyayı üç parçaya böldüm. Diğer yandan kremanın yarısına soyup küp küp doğradığım şeftalileri ve damla çikolataları ilave edip karıştırdım ve pastanın ara katlarına sürdüm. En son geri kalan krema ile pastayı kapladım.
  • Pastanın kenarlarını muntazam sıvamayı ömrüm boyunca beceremediğim için, kenarlardaki ayıpları kapatmak için rulo gofret kullandım. Üzerini süsleme şekerleri ile süsleyip, en son çöp şişe yapıştırdığım fotoğrafları pastaya sapladım.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011