ILYASIN PASTASI

10 Ağustos 2009 Pazartesi


Herkese merhaba

Uzun bir aradan sonra sizi ve sayfami ozleyerek nihayet yazma firsati buldum.
Kizim ve torunum nihayet Amerika'dan geldi ve Bodrum da bulustuk Ne kadar mutlu oldugumu tahmin edebilirsiniz :)
Butun vaktimi kucuk beyle geciriyorum .Bu arada birsuru tarifimde birikti ama vakitsizlikten ekleyemedim .Ara ara yazarim artik.

Ilk olarak tum vaktimi verdigim kucuk adamim icin hazirladigim dogumgunu pastasini yayinlamak istiyorum.

Seker hamurunda cok basarili degilim ama yaparken cok eglendim.Yani bu tam anlamiyla acemi pastasi olmakla beraber tadi nefisti.

Sanirim seker hamuru calismalirini kisin yapmak cok daha kolay Hele ki Bodrum gibi sicak bir yerdeyseniz benim gibi nasil saklanacagini ve yapilacagi konusunda baya bir arastirma yapmaniz gerekebilir Oda sicakligi kavrami burada biraz farkli cunku

Malzemeler
6 yumurta
iki bardak toz seker
250 gr. tereyagi
2 paket kabartma tozu
2 paket vanilya
1.5 bardak sut
1 bardak kakao
3 bardak un

Kremasi icin
1 paket krema
160gr bitter cikolata

Yapilisi
Yumurta ve seker iyice cirpilirak krema haline getirilir .
Oda isisinda yumusatilmis tereyagi ve 1.5 sut bu krema kivamindaki karisima eklenir .
Sonra diger tum malzemelerde katilarak , un ilave edilir ve mikserle cirpilir.
Kelepceli kaliba firin kagidi yayilarak hazirlanan hamur icerisine dokulur.
170C firinda pisirilir.
Sogumus olan kek , iki yada uce bolunur.

Cikolata ve krema benmari usulu eritilerek cirpilir ve kesmis olunan katlarin arasina surulur.
Ust uste 3 kat olan kek seker hamuru ile kaplanir.
Istediginiz sekilde susleyebilirsiniz.
Ben oglum icin nazar boncuklari ve cok sevdigi oyuncagi olan tirtil yapmaya calistim
Ayrica bu deneyimden sonra eylul yada ekimde seker hamuru kursuna gitmeye karar verdim

Pastayi herkes cok begendi , benim yayinlamami sizinde denemenizi tavsiye etttiler

Afiyet olsun

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri Copyright © 2011